Prinášame návod, ako neprísť o body v Hodnotení a na čo by agentúry mali dbať.
Po ôsmych mesiacoch, odkedy mesačné Hodnotenie Stratégií začalo fungovať podľa nových pravidiel, sme si všimli opakujúce sa zlozvyky agentúr. Uznávame, že niektoré návyky môžu pretrvávať z predchádzajúceho dlhozabehnutého systému Hodnotenia. No fakt je, že napríklad nesprávnym vyplnením prihlášky (po novom brífu) sa môžu agentúry pripraviť o drahocenné body, o ktoré tak tvrdo mesiac čo mesiac bojujú. Spísali sme preto tipy pre agentúry, ktorých sa treba či už držať alebo vyhnúť. Páči sa:
- Bríf vyplňte v krátkosti
Bríf obsahuje kolonky typu Klient či Agentúra, v ktorých sa pravdepodobne pomýliť nemôžete. Kľúčový je ale posledný bod – background práce. Stretávame sa s brífmi, ktoré dokážu siahodlho opísať to, čo je nám zrejmé z videa. A to je zbytočné. Vynechajte vety typu: Zvolili sme dané médium, lebo dokáže zasiahnuť veľkú časť cieľovky. Prejdite rovno k veci – napíšte iba benefit, ktorý práca ponúka - skrátka prečo by práve vašej práci mali porotcovia prideliť viac bodov ako inej. Ak si práca vyžaduje, aby k nej boli vysvetlené aj iné súvislosti, nájdite si čas napísať ich v dvoch vetách.
- Vždy, ale vždy priložte hodnotné demo video
Agentúry často posielajú odkazy na Facebook app, ktorú si zdanlivo môžeme jednoducho na svojom súkromnom profile spustiť. Ale kto z nás chce zdeľovať priateľom, na čom sa v práci “zabávame” a na čo by sme reálne možno nikdy neklikli? Ak je to aplikácia, v ktorej sa má niečo hýbať, nech sa to hýbe. Statické obrázky nám toho veľa nepovedia a strácate body. Najlepším riešením je demo video.
- Uvádzajte výsledky
Častá otázka porotcov smeruje k výsledkom a k tomu, čo vlastne práca priniesla. Ak máte počet lajkov, views či (nebodaj) zvýšenie predaja, uveďte to.
- Práce prihlasujte do existujúcich kategórií
Nečudujte sa, ak vaša práca nakoniec skončí v inej kategórii, ako ste ju prihlásili. Je možné, že sa presunie počas Hodnotenia. Osud práce môže ovplyvniť vzájomná debata porotcov.
- O čom je New Media
Kategória Kampaň oproti minuloročnému hodnoteniu vypadla z hry, práca sa preradí do inej kategórie (kategórií). Stáva sa, že agentúry zo zvyku prihlasujú práce do kategórie Kampaň. Môže sa zdať, že tak sa znižuje šanca viackrát prihlásiť jednu prácu. No novovzniknutá kategória New Media toto nahrádza. Býva síce zatiaľ najslabšie obsadená, no stojí za to pripomenúť, aké práce do nej spadajú. A síce, je to využitie nového média a/alebo netradičné využitie už známeho média. Logicky potom bývajú práce prihlásené do kategórie Online a do New Media zároveň (samozrejme môže ísť aj o inú kategóriu, než je Online, do ktorej bude práca paralelne prihlásená, z praxe je to však Online).
- Šancu majú práce zo zahraničných trhov
Zásadná zmena, ktorá nastala a je nutné ju znova pripomenúť je, že do Hodnotenia môžete prihlásiť práce, ktoré boli aplikované na zahraničných trhoch. Pričom na našom sa vyskytovať nemuseli. Jedinou podmienkou je, aby za prácou stál slovenský tím pochádzajúci zo slovenskej agentúry. Je to logické nasledovanie princípu Agentúry roka, v ktorej sa primárne body pripisujú agentúre, nie práci. Preto hodnotíme tvorbu agentúry a jej tímu, odhliadnuc od toho, na ktorom trhu práca figuruje. Nemôže sa teda stať (čo hrozilo doteraz), že agentúra získa Grand Prix v Cannes a u nás sa ani len nedostane na shortlist Hodnotenia.
- Práce prihlasujte včas
Získate tak čas doplniť potrebné veci, ktoré vás môžu posunúť ďalej a tiež porotcovia sa zoznámia s vašou prácou ešte predtým, ako sa Hodnotenia zúčastnia. Čím sa podvedome môže ovplyvniť ich konečné rozhodnutie.
Veľa šťastia. Vidíme sa 6. septembra.
Zdroj: red

