StoryEditor

Za kontroverznou bratislavskou kampaňou stojí Kaspen/Jung v.MATT

26.02.2013, 14:15
Reklamka realizuje uvádzaciu kampaň pre developersky projekt Panorama City.

Reklamka realizuje uvádzaciu kampaň pre developersky projekt Panorama City patriaci J&T Real Estate. MUW Saatchi & Saatchi ostáva dvornou agentúrou.

Za reklamnou kampaňou, ktorá napríklad tvrdí, že v Bratislave je to s parkovaním na dlhé lakte, stojí spoločnosť J&T Real Estate. Ide o developerskú skupinu, do ktorej v roku 2009 finančníci z J&T vyčlenili celý svoj developerský biznis. Kampaň je určená pre ich realitný projekt Panorama City za sto miliónov eur, ktorý na trh dodá približne 600 nových bytov určených pre strednú a vyššiu strednú vrstvu obyvateľstva.

 

Tvorcom kampane je agentúra Kaspen/Jung v.MATT, no dvornou agentúrou developerov zostáva agentúra MUW Saatchi & Saatchi.

Na základe výberového konania, ktoré sa uskutočnilo začiatkom roka 2012, sme spomedzi viacerých reklamných agentúr získali právo realizovať uvádzaciu kampaň a dlhodobo zastrešovať komunikáciu projektu Panorama City,“ vyhlásil Braňo Čavoj, account manažér agentúry.

 

Dodáva, že komunikačný koncept je rozdelený do niekoľkých častí, z ktorých prvá – teasingová fáza – narába s istou formou provokácie. „Zámerom však nie je poburovať, ale zdôrazniť naliehavé témy súvisiace so životom Bratislavčanov. Tieto témy nielenže priamo súvisia s bývaním v našom hlavnom meste, ale zároveň dlhodobo predstavujú problematickú súčasť každodenného života jeho obyvateľov,“ objasňuje Čavoj.

 

Cieľom kampane je podľa Kaspen/Jung v.MATT poskytnúť nový uhol pohľadu na bývanie v centre Bratislavy, vzbudiť diskusiu a predstaviť konkrétne riešenia. „Nasledujúce fázy poskytnú komplexné informácie, ktoré predstavia najdôležitejšie benefity projektu v nadväznosti na témy predstavené v úvodnej časti komunikácie,“ uzatvára Čavoj.

 

O novej kampani, ako aj o projekte sme sa rozprávali so šéfom a majiteľom developerskej skupiny J&T Real Estate Petrom Korbačkom. Prečítajte si, prečo reklamnej agentúre nemôžete dať pocit istoty.

 

 

Anketa

Na názor o efektívnosti kampane sme sa pýtali ľudí z brandže:

Je podľa vás zvolená forma reklamy pre projekt Panorama City správna? Zacieli táto kampaň potenciálnych zákazníkov projektu?

 

Ján Šifra, marketér

Prvotný stimul sa vydaril. Dúfam, že aj ďalšie fázy budú rovnako vydarené. Zaujať kampan zvládla, no čaká ju ešte výrazne ťažšia úloha, a to preklopiť úvodný stimul do predaja. Jediné, čo mi pri tejto úvodnej kampani chýba, je výraznejšie prepojenie s webom. Už teraz by sa dal prvotný záujem preklopiť do databázy potenciálnych zákazníkov.

 

Michal Dragan, bloger (midra.sk)

Osobne si myslím, že teasingová kampaň je zameraná hlavne na občianskych aktivistov, ktorým chce takto ukázať, že projekt Panorama City bude správne riešenie, a že prispeje aj samotnej Bratislave. Aktivisti sa určite budú snažiť bojovať proti výstavbe, aby ostalo zachované mesto. Touto kampaňou sa J&T snaží dostať na svoju stranu obyvateľov Bratislavy a minimalizovať tak negatívne reakcie. Zároveň však v kampani komunikujú hlavné výhody prostredníctvom zelených zvýraznených slov (ďaleko, v nedohľadne a iné). Otázne je, či to ľudia pochopia už počas teasingovej kampane, nakoľko nie je jasný zadávateľ a projekt.

Zatiaľ si netrúfam odhadnúť, ako vyznie kampaň, keďže nie je pre väčšinu ľudí jasný zadávateľ kampane a projekt, aj keď, niektorí ľudia už vedia, o čo ide. Kampaň však plní svoj účel a ľudia o nej premýšľajú a rozprávajú sa – vzbudzuje záujem. Otázkou však je, ako to dopadne v ďalších častiach kampane po odhalení projektu, keď ľudia môžu byť sklamaní, že ide o komerčný projekt J&T Real Estate.

 

Viac informácií o projekte Panorama City nájdete tu. A takto vyzerajú vizuály kampane:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zdroj: Petra Jamrichová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. júl 2025 09:44