StoryEditor

Rozšíri sa čas zákazu reklamy na alkohol?

01.03.2013, 11:11
A. Hlina nechce vidieť reklamu na alkohol skôr ako po polnoci.

"Reklama na alkohol by sa nemala na televíznych obrazovkách objaviť skôr ako pred polnocou." Dnes ju možno vysielať od 22.00 h., čo sa nezaradenému poslancovi Alojzovi Hlinovi zdá priskoro, keďže ju vtedy ešte môžu vidieť deti, ktoré reklama povzbudzuje v pití. Navrhuje preto rozšíriť zákaz vysielania reklamy a telenákupu na alkohol namiesto doterajšieho času od 6.00 h do 22.00 h na čas od 6.00 h do 24.00 h.
Zákaz sa rovnako ako doteraz nemá týkať reklamy na pivo a víno.

Poslanec chce svojim návrhom prispieť k zníženiu spotreby alkoholu a k ochrane detí a mládeže pred negatívnym vplyvom reklamy na alkohol. Hlina upozorňuje, že neustále klesá vek, kedy sa ľudia začínajú zoznamovať s pitím. Podľa poslanca tu zohráva svoju úlohu reklama: "Podľa viacerých prieskumov má reklama najväčší vplyv na deti a mladých ľudí. Podľa niektorých prieskumov školáci, ktorí sú vystavení reklamám na alkoholické nápoje, pijú o 50 percent častejšie ako ich vrstovníci, ktorí sa s takouto reklamou nestretávajú," pripomína poslanec. Hlina je presvedčený, že marketing má veľmi veľký vplyv na mladých ľudí, ktorých povzbudzuje v pití alkoholu. Poslanec sa nazdáva, že obmedzenie reklamy môže znížiť škody napáchané alkoholom.

 

Parlament sa má návrhom zaoberať na marcovej schôdzi.

Zdroj: TASR, mia

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. máj 2025 21:51