Vyvíja aplikáciu na sledovanie pohybu priateľov.
Najväčšia sociálna sieť chystá mobilnú aplikáciu, ktorá neustále sleduje polohu užívateľa a zdieľa jú s jeho priateľmi a vice versa. Aplikácia bude fungovať nezávisle od súčasnej oficiálnej aplikácie pre bežných užívateľov. Dôvod? Poloha užívatelia predsa len patrí k tým najcitlivejším dátam a ak by to bolo povinne pre všetkých, užívatelia by protestovali. Momentálne užívatelia zdieľajú svoju polohu výlučne prostredníctvom check-inov.
Tento typ aplikácie by mohol priniesť inzerentom nové možností cielenia reklamy. Stačí si predstaviť situáciu, kedy užívateľ ide napr. okolo nákupného centra, kedy sa mu zobrazí reklama, ktorá upozorňuje na zľavu na niektoré produkty v danom nákupnom centre.
Bloomberg uviedol, že na aplikácií pracuje tím okolo Petera Denga, ktorý prešiel do Facebooku v roku 2007 po tom, ako opustil Google. Tím dopĺňajú bývalí zamestnanci geolokačných start-upov Gowalla a Glancee. Tie boli kúpené práve Facebookom.
Tento krok Facebook sa dal predpokladať. Minulý rok sa objavili aplikácie Highlight alebo Glancee. Tie fungujú ako digitálne vizitky, ktoré zobrazujú najbližších ľudí vo vašom okolí využívajúcich rovnakú aplikáciu. Tým, že ťahali dáta z Facebooku a Twitteru, sa užívateľ ľahko dozvedel, že v jeho okolí sa nachádzajú buď jeho priatelia, alebo osoby s podobnými záujmami - like-ovali podobné stránky, majú spoločných priateľov, atď.
Na trochu inom princípe funguje Sonar, ktorý sleduje okolité check-iny užívateľov Foursquare. Týchto ľudí si následne môže užívateľ "preklepnuť" na iných sociálnych sieťach (Facebook, Twitter alebo LinkedIn) a tak sa o daných ľuďoch dozvedieť viac informácií. Vlastnú "šmírovaciu" aplikáciu má aj Apple, Find my friends, kde však užívateľa môžu sledovať len tí užívatelia, ktorým udelil toto právo.
Facebook má oproti konkurenčným aplikáciám podstatnú výhodu a to databázu viac ako miliardy užívateľov.
Zdroj: ili