Agentúra Wiktor Leo Burnett v poslednom období prijala do tímu dvoch nových ľudí z digitálneho prostredia. Jeden z nich je Manuel Campagnoli, ktorý je na našom digitálnom trhu už známy a pôvodom je zo Španielska. Alexandra Pytko je u nás nováčikom a pochádza z Viedne.
Obaja majú vo Wiktor Leo Burnett za úlohu nastaviť novú digitálnu kreativitu. "Digitalizáciou našej kreativity nesledujeme nové obchodné ciele. Skôr nám ide o to, aby naše kampane boli efektívne a funkčné pri súčasnom nástupe smartphonov," hovorí o smerovaní agentúry jej managing director Peter Kontra. Viac o vývoji a nových cieľoch agentúry si prečítajte v rozhovore vo februárových Stratégiách už tento týždeň.
A zaujímalo nás aj to, čím je pre Manuela a Alexandru slovenský trh zaujímavý a čo bude ich novou výzvou vo WLB:
Alexandra Pytko, associate digital creative director
S: Čo ťa lákalo na ponuke z WLB a prečo si sa ju rozhodla prijať?
Sieť Leo Burnett je známa svojou kreativitou a kvalitou po celom svete. Vo WLB som našla kreatívcov, ktorí nerozlišujú medzi klasickou a digitálnou reklamou, ale kladú dôraz na nápady. V tomto si veľmi rozumieme a budeme sa vedieť navzájom zaujímavo dopĺňať.
S: Čím je pre teba Slovensko a slovenský reklamný trh zaujímavý?
Bratislava je najbližšie veľké mesto pri Viedni, meste kde žijem, kultúrne však odlišné. Ľudia a miesta sú mojím denným zdrojom inšpirácie. Slovensko je pre mňa nový trh s obrovskými možnosťami.
S: Aké sú tvoje profesionálne skúsenosti z reklamy a z digitálu?
Som kozmopolitná v klasickej, ale aj v digitálnej reklame. Uplynulých 10 rokov som žila, študovala a pracovala pre agentúry v Londýne, Barcelone, Madride, Viedni. Odkedy som odišla z Londýna, zavádzam digitálne inovácie pre popredné značky takmer po celej Európe. A dopočula som sa, že ma stále majú radi.
S: Aká je tvoja pozícia v agentúre a aké sú tvoje úlohy a očakávania?
Som Digital Creative Director a som zodpovedná za digitálnu revolúciu vo WLB. Ako súčasť tímu mám za úlohu dosiahnuť, aby kreatívne tímy vyvíjali transmediálne projekty s takou istotou, ako to doteraz robili v ATL komunikácii. Ďalšou výzvou bude priniesť digitálnu interakciu do každodenného života, ukázať klientom jej hodnotu, pochopiť ju a naučiť sa využívať tieto nové modely interakcie v novodobom budovaní značiek.
Manuel Campagnoli, associate digital creative director
S: Čo ťa lákavo na ponuke z WLB a prečo si sa ju rozhodol prijať?
Nebolo to ľahké rozhodnutie, ale príležitosť pripojiť sa k víťaznému tímu WLB a možnosť poskytovať a nadobúdať skúsenosti, rozhodli o zmene. Počas viac ako 10 rokov mojej práce špecializovanej na online som mal zriedkakedy možnosť tak úzko spolupracovať s ATL na integrovaných kampaniach, ale skúsenosť bola vždy pozitívna. Pôsobením vo WLB mám možnosť robiť to znova a je naozaj radosť sledovať prvé ovocie tejto spolupráce.
S: Čím je pre teba Slovensko a slovenský reklamný trh zaujímavý?
Keď som pred viac ako 5 rokmi prišiel na Slovensko, digitál bol na úplne inej úrovni. Mám pocit, že interaktívne Slovensko a ja sme vyrástli spolu. Podľa môjho názoru je na Slovensku veľa agentúr, ktoré túto krajinu dostali na mapu medzinárodne ocenených projektov s úrovňou oveľa vyššou, aká by sa dala očakávať od takej malej krajiny. To dokazuje, že podmienky na interaktívnu reklamu sú tu jedinečné a teší ma, že som toho súčasťou.
S: Aké sú tvoje profesionálne skúsenosti z reklamy a z digitálu?
Som produkt reklamy. Reklama zo mňa urobila to, čím teraz som. Neviem si predstaviť robiť niečo, čo nie je digitálne. Na druhej strane som vyrastal vo veľmi umeleckej rodine a bol som taký predčasný počítačový geek. Mám to šťastie, že robím to, čo milujem. K reklame som sa dostal pred viac ako 10 rokmi a za ten čas som založil 4 rôzne oddelenia digitálnych reklamných agentúr. To prvé bolo v Barcelone ešte v roku 1999 a neskôr tiež v Barcelone v agentúre Grey v roku 2001 ako Creative Director pre medzinárodné kampane SEAT. Keď som v roku 2004 z osobných dôvodov prišiel na Slovensko, mal som tú česť byť prvým členom MUW Digital až donedávna, kedy som sa rozhodol pridať k agentúre Wiktor Leo Burnett.
S: Aká je tvoja pozícia v agentúre a aké sú tvoje úlohy a očakávania?
Synergia medzi ATL a digitálom ešte nebola pevne ustanovená a stále sa snažíme nájsť najlepší spôsob pre tvorbu integrovaných kampaní a udržať agentúru o krok pred ostatnými. Zatiaľ môžem povedať, že klienti našu snahu o interaktvitu v komunikačných kampaniach veľmi oceňujú. Vyhliadky sú veľmi pozitívne, obzvlášť keď sa k nám pridala aj Alexandra s jej bohatými skúsenosťami z viacerých trhov. Našou úlohou je digitalizácia kreatívneho produktu WLB s cieľom ponúknuť klientom lepšie zhodnotenie investícii do značky.
Ak sa vám zdá čítanie zdĺhavé, pozrite si video : )
https://www.youtube.com/watch?v=qYhNMrI5HAY&feature=iv&annotation_id=annotation_406209
Zdroj: er.

