Ľudia si reklamu najradšej pozerajú v časopisoch a počas pozerania obľúbenej televíznej relácie. Naopak, reklama v aplikáciách a digitálnych magazínoch im prekáža. Za najúspešnejšie reklamné médium považujú spotrebitelia aj marketéri práve tradičné média, teda print a televíziu. Blogy zas podľa respondentov predstavovali najnevhodnejšie reklamné médium.
Väčšina spotrebiteľov a marketérov využíva sociálne média. Viac ako polovica respondentov odpovedala, že už niekedy v živote like-li svoju obľúbenú značku. Väčšina si zároveň praje tlačidlo "Nepáči sa mi to".
V jednej otázke mali respondenti ohodnotiť online reklamu ako takú. Podľa väčšiny spotrebiteľov je onlline reklama otravná, všadeprítomná a odpútava pozornosť. 2% opýtaných spotrebiteľov online reklamu nikdy v živote nevidelo. Like-nutý produkt síce získa pozornosť ďalších spotrebiteľov, ale len 2% si následne produkt aj kúpilo.
44% spotrebiteľov si myslí, že reklama funguje lepšie na ženy ako na mužov. Muži aj ženy sa zhodli v tom, že reklama funguje najlepšie na detí.
Spotrebitelia venujú reklamám menšiu pozornosť ako dopravným značeniam o obmedzení rýchlosti. Dokonca ľudia venujú viac pozornosti učiteľom ako reklamám.
Reklama vytvorená profesionálnou reklamnou agentúrou je najefektívnejšia. Zároveň však rastie podiel tých, ktorý si myslia, že najefektívnejší je "user-generated content", teda obsah vygenerovaný užívateľmi.
Marketingové a reklamné profesie majú medzi spotrebiteľmi približne taký rešpekt, ako herci alebo tanečníci, teda aspoň z toho pohľadu, aký majú osoh pre spoločnosť. Paradoxne sa na tom zhodujú aj samotní marketéri.
Reklama by v prvom rade mala rozprávať jedinečný príbeh a nie len predávať. Na tomto tvrdení sa zhoduje až 73% spotrebiteľov. 53% opýtaných sa zhodlo na tom, že väčšina marketingových aktivít je "bunch of bullshit".
Celú štúdiu si môžete stiahnuť na tomto odkaze.
Zdroj: ili