Adobe study
StoryEditor

Spotrebitelia dávajú prednosť offline médiam

30.10.2012, 15:28
Spoločnosť Adobe prišla s priekumom, ktorý prezrádza, čo si spotrebitelia o reklame naozaj myslia.

Ľudia si reklamu najradšej pozerajú v časopisoch a počas pozerania obľúbenej televíznej relácie. Naopak, reklama v aplikáciách a digitálnych magazínoch im prekáža. Za najúspešnejšie reklamné médium považujú spotrebitelia aj marketéri práve tradičné média, teda print a televíziu. Blogy zas podľa respondentov predstavovali najnevhodnejšie reklamné médium.

 

Väčšina spotrebiteľov a marketérov využíva sociálne média. Viac ako polovica respondentov odpovedala, že už niekedy v živote like-li svoju obľúbenú značku.  Väčšina si zároveň praje tlačidlo "Nepáči sa mi to".

 

V jednej otázke mali respondenti ohodnotiť online reklamu ako takú. Podľa väčšiny spotrebiteľov je onlline reklama otravná, všadeprítomná a odpútava pozornosť. 2% opýtaných spotrebiteľov online reklamu nikdy v živote nevidelo. Like-nutý produkt síce získa pozornosť ďalších spotrebiteľov, ale len 2% si následne produkt aj kúpilo.

 

44% spotrebiteľov si myslí, že reklama funguje lepšie na ženy ako na mužov. Muži aj ženy sa zhodli v tom, že reklama funguje najlepšie na detí.

 

Spotrebitelia venujú reklamám menšiu pozornosť ako dopravným značeniam o obmedzení rýchlosti. Dokonca ľudia venujú viac pozornosti učiteľom ako reklamám.

 

Reklama vytvorená profesionálnou reklamnou agentúrou je najefektívnejšia. Zároveň však rastie podiel tých, ktorý si myslia, že najefektívnejší je "user-generated content", teda obsah vygenerovaný užívateľmi.

 

Marketingové a reklamné profesie majú medzi spotrebiteľmi približne taký rešpekt, ako herci alebo tanečníci, teda aspoň z toho pohľadu, aký majú osoh pre spoločnosť. Paradoxne sa na tom zhodujú aj samotní marketéri.

 

Reklama by v prvom rade mala rozprávať jedinečný príbeh a nie len predávať. Na tomto tvrdení sa zhoduje až 73% spotrebiteľov. 53% opýtaných sa zhodlo na tom, že väčšina marketingových aktivít je "bunch of bullshit".

 

Celú štúdiu si môžete stiahnuť na tomto odkaze.

Zdroj: ili

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. máj 2025 10:13