Ide o dodávku komunikačných aktivít.
Jadrová a vyraďovacia spoločnosť (Javys) plánuje vyhlásiť výberové konanie. Informoval o tom úrad pre verejné obstarávanie. Oznámenie obsahuje aj informácie o zámere výberového konania, ktorým je získať dodávateľa marketingových a komunikačných aktivít. K oficiálnemu oznámeniu o vyhlásení výberového konania by malo dôjsť v priebehu októbra.
Od roku 2008 služby marketingového charakteru poskytuje pre JAVYS agentúra MW PROMOTION. Spolupráca bude ukončená koncom roka, vyplýva to z charakteru zmluvy. Na otázku, či sa výberového konania opäť agentúra zúčastní, odpovedala Martina Krajčovičová, account director takto: „Na túto otázku nevieme dať odpoveď, nakoľko zatiaľ nepoznáme podmienky verejného obstarávania.“
Hospodárske noviny zisťovali mieru záujmu ostatných slovenských PR agentúr zúčastniť sa tohto konania. Pre HN Štefan Vadócz, managing partner, Neopublic Porter Novelli uviedol: „Radi prijímame výzvy v podobe výberových konaní v prípade, že vieme odhadnúť riziko našej úspešnosti. Naša skúsenosť so štátnymi tendrami je zatiaľ negatívna. Riziko neúspechu je v takýchto prípadoch príliš vysoké a už to, ako je pripravený popis požadovaných služieb, naznačuje, že by sme nemuseli byt agentúrou, ktorá by mohla uspieť. Navyše kritériom je cena a my sa snažíme byť voči našim zamestnancom féroví a nechceme ponúkať ich prácu za neadekvátne ceny, lebo je to nehodné ich kvalifikácie a skúseností.“
V telefonickom rozhovore so zástupcami Dynamic Relations nám vyplynulo, že agentúra svoju účasť momentálne zvažuje.
K celkovej záležitosti sa vyjadruje Dobroslav Dobák, hovorca JAVYS: „Publikované oznámenie je predbežné. Všetky podrobné údaje budú uvedené v oznámení o vyhlásení verejného obstarávania. Už z predbežného oznámenia je zrejmé, že sa nejedná o PR servis, ale ide o zabezpečenie komplexných marketingových a komunikačných aktivít. Ich rozsah, kvalitatívne parametre a špecializácia neumožňujú spoločnosti JAVYS ich realizáciu vo vlastnej réžii. Preto pristupujeme k štandardnému spôsobu dodávania služieb externým subjektom.“
Zdroj: Marek Poracký, er.

