PHD sa vzdáva klienta z dôvodu, že jej sesterská agentúra OMD má klienta z toho istého segmentu.
Agentúra PHD sa vzdáva klienta Farmers Insurance (ktorý poskytuje rôzne druhy poistení). Dôvodom bolo, že sesterská agentúra - OMD disponuje vo svojom portfóliu klientom z rovnakého segmentu – State Farm. Spolu agentúry patria do jednej siete – Omnicom Group.
Iniciatíva sa údajne spustila po tom, ako sa State Farm dozvedel o novom kontrakte medzi PHD a Farmers Insurance.
Vznikol teda záujmový konflikt medzi klientmi. Otázka bola, ktorý z nich ustúpi. Nakoniec sa podľa servera AdAge vzdáva svojho klienta PHD v prospech OMD. Na porovnanie, State Farm (klient OMD) prespenduje podľa Kantar Media takmer štvornásobne väčší balíček ako Farmer Insurance (klient PHD). V sieti teda ostáva klient so silnejším spendovacím potenciálom. Farmers Insurance ponovom prechádza k Zenith (sieť Publicis Groupe). Zaujímavosťou je, že v tendri, ktorý v júli spoločnosť vypísala, porazila agentúra PHD práve agentúru Zenith.
Situácia nastala napriek tomu, že PHD a OMD sú nezávislé mediálne domy. To, čo spôsobilo podľa klientov konflikt záujmov, je, že obe agentúry patria pod jednu holdingovú spoločnosť – v tomto prípade Omnicom Group. Je to príklad toho, ako môže príslušnosť k sieti mať deštruktívny dopad na samotné agentúry.
Je zrejmé, že klientom v rámci zachovania know-how, už nestačí exkluzivita len v rámci nezávislej agentúry, ale požadujú ju v holdingovom rozmere. Nejde pri tom o ojedinelý prípad. V roku 2011 klient Interpublic Group of Companies požiadal Weber Shandwick, aby sa z podobného dôvodu vzdala svojho klienta.