Clubcard TV
StoryEditor

Tesco finišuje s plánmi na e-knihy, digihudbu aj vlastnú televíziu

05.03.2013, 10:38
Maloobchodný reťazec sa podľa médií chystá na boj s Amazonom.

Maloobchodný reťazec Tesco posunul svoje digitálne projekty do ďalšej fázy: ohlásil, kto ich bude zastrešovať z pozície managing directorov. Podľa paidcontent.org chce spustiť digitálne kníhkupectvo aj elektronický obchod s hudbou ešte tento rok a "už čoskoro" tiež televíziu, v ktorej budú môcť držitelia vernostnej karty Clubcard bezplatne sledovať filmy a šou.

Za projekt elektronických kníh blinkboxbooks bude zodpovedný Gavin Sathianathan (predtým pracoval vo Facebooku), za hudobnú službu blinkboxmusic Mark Bennett (Sainsbury) a za televíznu stanicu Clubcard TV bývalý šéf reklamy blinkboxu Scott Deutrom. Britský Telegraph tvrdí, že Tesco sa chystá na boj s Amazonom, a Sathianathana opisuje ako človeka, ktorý zastával jednu z najvyšších seniorských pozícií Facebooku v Európe.

Tesco začalo do digitálnych aktivít rozsiahlejšie investovať v minulých rokoch a išlo na to prevažne cestou akvizícií. V roku 2011 kúpilo väčšinový podiel video-on-demand služby blinkbox, rok nato kúpilo digitálnu hudobnú platformu WE7 a v septembri minulého roka získalo aj e-knihový projekt Mobcast. Podľa Telegraphu to bolo interpretované ako obranný ťah voči spoločnostiam ako Amazon a Apple.

V súvislosti s digitálnymi plánmi Tesca sa spomína britský trh, o expanzii do krajín ako Slovensko sa zatiaľ nehovorí.

Zdroj: ik

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. júl 2025 09:58