Maloobchodný reťazec Tesco posunul svoje digitálne projekty do ďalšej fázy: ohlásil, kto ich bude zastrešovať z pozície managing directorov. Podľa paidcontent.org chce spustiť digitálne kníhkupectvo aj elektronický obchod s hudbou ešte tento rok a "už čoskoro" tiež televíziu, v ktorej budú môcť držitelia vernostnej karty Clubcard bezplatne sledovať filmy a šou.
Za projekt elektronických kníh blinkboxbooks bude zodpovedný Gavin Sathianathan (predtým pracoval vo Facebooku), za hudobnú službu blinkboxmusic Mark Bennett (Sainsbury) a za televíznu stanicu Clubcard TV bývalý šéf reklamy blinkboxu Scott Deutrom. Britský Telegraph tvrdí, že Tesco sa chystá na boj s Amazonom, a Sathianathana opisuje ako človeka, ktorý zastával jednu z najvyšších seniorských pozícií Facebooku v Európe.
Tesco začalo do digitálnych aktivít rozsiahlejšie investovať v minulých rokoch a išlo na to prevažne cestou akvizícií. V roku 2011 kúpilo väčšinový podiel video-on-demand služby blinkbox, rok nato kúpilo digitálnu hudobnú platformu WE7 a v septembri minulého roka získalo aj e-knihový projekt Mobcast. Podľa Telegraphu to bolo interpretované ako obranný ťah voči spoločnostiam ako Amazon a Apple.
V súvislosti s digitálnymi plánmi Tesca sa spomína britský trh, o expanzii do krajín ako Slovensko sa zatiaľ nehovorí.
Zdroj: ik