StoryEditor

Príjmy z internetovej reklamy v USA dosiahli rekord

21.12.2012, 11:52

Príjmy z internetovej reklamy v Spojených štátoch v treťom štvrťroku stúpli na nový rekord. Zadávatelia reklamy čoraz viac presúvajú peniaze z tlačených médií, rozhlasu a televízie na internet. Celkové príjmy z reklamy na internete za júl až september predstavovali 9,3 miliardy USD a medziročne sa zvýšili o 18 percent. Vyplýva to z prieskumu agentúry PricewaterhouseCoopers vytvoreného pre Internet Advertising Bureau.

 

Štvrťročný objem reklamy bol v treťom štvrťroku najvyšší od roku 1995, kedy sa zadávatelia reklamy začali obracať na internet. Ďalší rekord čakajú analytici aj v tomto štvrťroku.

 

Z rastu príjmov z internetovej reklamy ťaží mnoho internetových služieb, ktoré sú zadarmo. Patria medzi ne rôzne vyhľadávacie služby, sociálne siete a e-maily.

 

Príjmy z reklamy na internete sú viac ako dvojnásobné v porovnaní s príjmami z tlačenej reklamy v amerických novinách. Noviny v treťom štvrťroku získali z reklamy 4,5 miliardy USD.

 

Napriek rastu však reklama na internete stále zaostáva za televíziou, ktorá je najobľúbenejším miestom pre zadávateľa reklamy. Podľa údajov skupiny TVB príjmy z reklamy v televízii za prvý polrok stúpli o šesť percent na takmer 35 miliárd USD, napísala agentúra AP.

Zdroj: Stratégie

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
28. december 2025 13:36