Príjmy z internetovej reklamy v Spojených štátoch v treťom štvrťroku stúpli na nový rekord. Zadávatelia reklamy čoraz viac presúvajú peniaze z tlačených médií, rozhlasu a televízie na internet. Celkové príjmy z reklamy na internete za júl až september predstavovali 9,3 miliardy USD a medziročne sa zvýšili o 18 percent. Vyplýva to z prieskumu agentúry PricewaterhouseCoopers vytvoreného pre Internet Advertising Bureau.
Štvrťročný objem reklamy bol v treťom štvrťroku najvyšší od roku 1995, kedy sa zadávatelia reklamy začali obracať na internet. Ďalší rekord čakajú analytici aj v tomto štvrťroku.
Z rastu príjmov z internetovej reklamy ťaží mnoho internetových služieb, ktoré sú zadarmo. Patria medzi ne rôzne vyhľadávacie služby, sociálne siete a e-maily.
Príjmy z reklamy na internete sú viac ako dvojnásobné v porovnaní s príjmami z tlačenej reklamy v amerických novinách. Noviny v treťom štvrťroku získali z reklamy 4,5 miliardy USD.
Napriek rastu však reklama na internete stále zaostáva za televíziou, ktorá je najobľúbenejším miestom pre zadávateľa reklamy. Podľa údajov skupiny TVB príjmy z reklamy v televízii za prvý polrok stúpli o šesť percent na takmer 35 miliárd USD, napísala agentúra AP.
Zdroj: Stratégie

