Facebook ohlásil, že v najbližších týždňoch zmení News Feed – miesto, kde sa používateľom zobrazujú novinky od ostatných. Od sputenia Timeline ide o najväčšiu vizuálnu premenu tejto sociálnej siete. Mashable.com prináša prehľad, čo zmena prinesie marketérom, pre ktorých je Facebook pracovným nástrojom:
- Facebook má byť vizuálne bohatší
-používatelia budú môcť filtrovať feed podľa rôznych kategórií (hudba, fotografie, blízki priatelia). Subfeedy sťažia situáciu značkám, keďže používateľom môžu zmiznúť ich príspevky. Marketéri budú môcť inzerovať aj v špecifických subfeedoch, ale vyžiada si to z ich strany isté strategické myslenie (čo umiestniť napríklad do feedu priateľov?)
- na druhej strane subfeedy prinesú inzerentom možnosť cieliť reklamou presne na tých, ktorých daná téma skutočne zaujíma (reklamy týkajúce sa herných konzol v Games feede apod.)
- nové výhody pre inzerentov na Facebooku: zväčší sa šírka feedu a teda aj plocha, s ktorou budú môcť marketéri pracovať
- sponzorované posty sa budú vo feede zobrazovať podobne ako doteraz, ibaže väčšie a výraznejšie
- dominantné multimédiá: Facebook vyzdvihne vo feede fotografie a videá. Zuckerberg podľa Mashable nepriamo poukázal na to, že vo feede bude viac videí, čo pravdepodobne vytvorí priestor pre videoreklamu
- rovnaký dizajn News Feedu na webe, mobiloch a tabletoch
- pribudne nový "Following Feed" na pravej strane, kde nájdu používatelia viac informácií od tých, ktorých like-ujú a followujú. Podľa Facebooku z toho môžu značky profitovať
- menej reklám na pravej strane, Facebook bude klásť dôraz na reklamy vo feede
Nový News Feed má podľa Facebooku odstrániť neporiadok a zvýrazniť obsah, ktorý ľudí skutočne zaujíma. Mimochodom, kto chce na novú verziu prejsť čo najskôr, môže sa prihlásiť na čakaciu listinu na facebook.com/newsfeed.
Takto bude nový news feed vyzerať:
Pred a po...
Väčší dôraz na multimédiá
Rovnaká podoba News Feedu na počítačoch, tabletoch a mobiloch
http://youtu.be/_PW54Sm99ck
Zdroj: ik