StoryEditor

RPR: Volksbank a ČSOB mali zavádzať

11.12.2012, 10:34

RPR posudzovala tento mesiac spolu 10 reklám.

Arbitrážna komisia Rady pre reklamu, orgánu etickej samoregulácie, posudzovala na 12. zasadnutí 10 reklám. Najväčší počet sťažností (94) obdržala reklamná  komunikácia vo forme letákov od zadávateľa Bayer. Informácie, ktoré leták obsahoval, mali byť podľa sťažovateľov nepravdivé a zavádzajúce a leták mal prezentovať len benefity antikoncepcie, pričom neuvádza možné riziká. AK nepovažuje túto komunikáciu za porušujúcu Etický kódex. Na základe stanovísk odborníkov, ktoré zadávateľ predložil, sú procesy a mechanizmus popísané pravdivo.

 

Sťažnosť, ktorá bola tiež predmetom tohtomesačného zasadania AK, bol aj TV spot Rudolfovo číslo zadávateľa Volksbank. Ten (podľa sťažovateľa) mal byť klamlivý. Sťažovateľ namietal, že spot nedostatočne vysvetľoval dobu, kedy je možné získať sľubovaný úrok. Podľa AK nie je predmetný spot v rozpore s ustanoveniami Kódexu, keďže spot dostatočne zrozumiteľne opísal obdobie, na ktoré sa úrok viaže.

 

Sťažnosť fyzickej osoby bola namierená aj na povahu direct mailovej komunikácie ČSOB banky, keďže zadávateľ doručil fyzickej osobe informácie o možnosti získať úver. Úver mal byť dostupný bez čakania, ručiteľa či založenia nehnuteľnosti a bez potvrdenia o príjme. Úver bol však fyzickej osobe zamietnutý. Podľa sťažovateľa je takáto forma komunikácie opäť zavádzajúca. Dôvodom, prečo bol úver zamietnutý, bol: „omyl pri poslaní ponuky všetkým zákazníkom, ktorí majú v ČSOB banke hypotéku.“ AK tento prípad vyhodnotila ako sporný s Etickým kódexom. Z textu predmetnej reklamy môže spotrebiteľ nadobudnúť dojem, že úver mu bude automaticky poskytnutý, bez akejkoľvek možnosti zamietnutia. Reklamné maily boli zaslané klientom, avšak bez posúdenia, či ten ktorý klient spĺňa podmienky na poskytnutie úveru.

 

Kompletnú správu zo zasadnutia nájdete tu.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
07. december 2025 17:16