Prieskum spoločnosti AVG Technologies okrem iného dokazuje, že túto možnosť využíva iba 34 % Slovákov.
Až 88 % slovenských používateľov pomocou smartfónov a tabletov fotografuje a 67 % natáča videá, a len 12 % si vo svojom zariadení uchováva intímne fotografie alebo videá.
Vyplýva to z prieskumu spoločnosti AVG Technologies o tom, ako Slováci zaobchádzajú so svojimi šikovnými mobilnými prístrojmi a ako sú si vedomí možného narušenia bezpečnosti.
Prieskum potvrdil, že používatelia si stále viac uvedomujú rozširujúce sa možnosti pre fotografovanie a natáčanie videí, ale i to, že tradičné každodenné činnosti dominujú. 97 % používateľov šikovných zariadení na Slovensku píše krátke textové správy, 96 % telefonuje, 77 % počúva hudbu a 76 % používa kalendár a diár.
Surfovanie na internete uviedlo až 80% majiteľov smartfónov a tabletov. Navštevovanie sociálnych sietí potvrdilo 71% používateľov a 69% uviedlo vybavovanie súkromných e-mailov.
Nákupy online pomocou šikovných mobilných zariadení zatiaľ nie sú veľmi rozšírené, túto možnosť využíva len 34 % slovenských používateľov. Jedným z dôvodov, prečo sú online nákupy na smartfónoch a tabletoch stále v úzadí, je obava z nedostatočnej bezpečnosti. Hoci internetové bankovníctvo je pomerne bežné, jeho služby na mobiloch a tabletoch využíva len 41 % slovenských používateľov. Až 40% používateľov sa pripája na neznáme wi-fi siete a takmer tretina používateľov kliká na neznáme odkazy v emailoch.
„Tento prieskum jasne ukázal, že používatelia si stále nie sú istí, čo je, a čo naopak nie je bezpečné,“ hovorí J.R. Smith, CEO AVG Technologies, „je to vidieť hlavne na tom, ako Slováci využívajú na mobiloch a tabletoch internetové bankovníctvo a nákupy. Tvorcovia bezpečnostných programov, aplikácií a majitelia služieb sa preto spoločne snažia zdokonaľovať tieto systémy. Na druhej strane ale 40 % používateľov priznalo, že sa nebojí pripojiť na neznámu wi-fi sieť.“
Jedenásť percent požičiava svoje mobilné zariadenie ďalšej osobe k uskutočňovaniu platieb, 16,7 % je ochotných zariadenie požičať ďalšej osobe na iné online aktivity. Takmer 60 % hrá online hry. Nadväzovanie nových kontaktov či zoznamovanie na internete deklaruje 28% používateľov.
Reprezentatívny prieskum medzi obyvateľmi Slovenskej republiky bol uskutočnený v spolupráci s prieskumnou agentúrou Focus.
Zdroj: AVG Technologies