Pozrite si rebríček zadávateľov reklamy na internete podľa TNS Slovakia.
TNS Slovakia monitoruje aktivitu slovenských užívateľov internetu na 2650 slovenských webových stránkach.
Z údajov za reportovaných 115 portálov vyplynulo, že sa v roku 2012 objavilo na týchto 115 portáloch viac ako 518 tisíc dispejových reklamných formátov (ďalej len „bannerov“). V priemere denne pripadlo na jeden website 12 bannerov.
Celkovo pripadá na 15 najväčších webov až 72 % všetkých nasadených bannerov v roku 2012.
Približne 21 % všetkých nasadených bannerov možno považovať za selfpromo, teda reklamu na vlastné produkty a značky vlastníkov portálov. Táto skutočnosť má vplyv aj na umiestnenie samotných médií v rebríčku TOP 10 zadávateľov.
Rebríček zadávateľov reklamy na internete vedie Lidl. Medzi top 10 zadávateľmi sú aj všetci traja mobilní operátori.
Poradie TOP 15 zadávateľov
Poradie | Zadávateľ |
1 | Lidl |
2 | Slovak Telekom |
3 | Markíza - Slovakia |
4 | Kraft Foods Slovakia |
5 | Telefonica Slovakia |
6 | Centrum Holdings |
7 | Fashion days shopping |
8 | Petit Press |
9 | Orange Slovensko |
10 | Tatra banka |
11 | TV Joj |
12 | Beiersdorf Slovakia |
13 | Slovenská sporiteľňa |
14 | Samsung electronics |
15 | Perex |
Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie. TNS Slovakia monitoruje 8 celoštátnych televíznych a 6 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 100 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 2650 webových stránok, z ktorých reportuje údaje o reklame za 115 webových stránok a preberá údaje o reklame od 9 out-of-home agentúr, 2 kino spoločností a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 27 tematických TV staníc).

