RPR posudzovala tento mesiac spolu 6 reklám.
Arbitrážna komisia (AK) Rady pre reklamu na svojom zasadnutí posudzovala spolu 6 reklám. Výsledkom je, že z toho 2 nie sú v rozpore s Etickým kódexom a 2 sú v rozpore. Sťažnosť na jednu z posudzovaných reklám je čiastočne opodstatnená.
Veľkoplošná reklama od zadávateľa Kaufland Slovenská republika „Smer najnižšie ceny!“ bola podľa sťažovateľa zavádzajúca. Tvrdenie, ktoré deklaruje najnižšie ceny v reťazci, je podľa sťažovateľa nepravdivé. AK pri posudzovaní vychádzala zo skutočnosti, že zadávateľ chcel komunikovať jedinečnosť cien a že chce poukázať na umiestnenie prevádzky hypermarketu. AK tiež nepredpokladá, že priemerný spotrebiteľ by očakával, že automaticky je celý sortiment možné zakúpiť za najnižšie ceny. AK teda sťažnosť uznala za neopodstatnenú.
Kampaň od zadávateľa Orange Slovensko Prenos čísla do Orangeu – získate až 150 eur a nemusíte sa ani viazať považuje sťažovateľ tiež za zavádzajúcu. Sťažnosť namieta, že bonus 150 eur je možné získať iba pri podpise zmluvy na 24 mesiacov.
Z predmetnej reklamy nie je zrejmé, že zákazník bonus 150 eur získa ako zľavu z fakturovanej sumy za jednotlivé obdobia. Ponuka je teda prezentovaná zavádzajúcim spôsobom, keďže ako podmienku neuvádza povinnosť využívať služby operátora po dobu 30 mesiacoch. AK za zavádzajúcu považuje aj komunikáciu na web stránke zadávateľa, ktorá komunikuje „zľavu 150 eur“. Tá ale nepredstavuje zľavu, ale jednorázový kredit, ktorý zákazník získa na základe ďalších špecifických podmienok. Sťažnosť na predmetnú kampaň AK posúdila ako porušujúcu Etický kódex.
Viac informácií o spomínaných sťažnostiach ako i o ďalších, ktoré boli predmetom tohtomesačného zasadnutia AK RPR, nájdete tu.

