Internetová sociálna sieť Facebook sa dohodla, že kúpi od softvérového giganta Microsoft reklamnú technológiu Atlas. Pokračuje tak v snahe o zefektívnenie svojho marketingového systému. Facebook dúfa, že mu Atlas pomôže v súperení s konkurentom Google o príjmy z internetovej reklamy.
Finančné podmienky transakcie neboli zverejnené. Atlas umožňuje sledovať efektivitu reklamy na internetových stránkach. Technológia je súčasťou internetových reklamných služieb aQuantive, ktoré Microsoft kúpil v roku 2007 za 6,3 miliardy dolárov. Akvizícia však pre Microsoft nemala ani zďaleka taký prínos, v aký firma dúfala.
Microsoft vlani kvôli službám aQuantive odpísal 6,2 miliardy dolárov, čo viedlo k prvej štvrťročnej strate podniku od jeho vstupu na burzu pred zhruba štvrť storočím. Vzhľadom na rozsah odpisov je pravdepodobné, že Facebook za technológiu Atlas nebude musieť zaplatiť príliš vysokú čiastku, napísala agentúra AP.
Technológia Atlas by mohla Facebooku pomôcť lepšie využívať informácie o jeho viac než miliarde užívateľov na reklamné účely. "Otázkou je, ako rýchlo a úspešne dokáže Facebook integrovať svoje dáta s technológiou Atlas," uviedol analytik Nate Elliott zo spoločnosti Forrester Research. Upozornil tiež, že Facebook by mohol naraziť na problémy v oblasti ochrany osobných údajov. Firma už teraz čelí sťažnostiam, že pri svojej snahe o zvýšenie príjmov z reklamy nerešpektuje súkromie užívateľov.
Zdroj: Stratégie