Od dnes môžu vývojári mobilných aplikácií cieliť reklamu na užívateľov podľa platformy. Aplikácia pre iOS sa teda zobrazí iba majiteľom iPhonov a nikdy nie majiteľom Androidov. Demografické cielenie je ochudobnené napr. o záujmy a umožnej cieliť iba podľa pohlavia, veku a lokácie.
V blízkej budúcnosti pribudne vývojárom možnosť cieliť reklamu na užívateľov, ktorí si aplikáciu nikdy nenainštalovali. Facebook má tieto dáta priamo z aplikácií, ktoré sú väčšinou minimálne v podobe prihlásovania prepojené s Facebookom.
Snahou Facebooku je zabezpečiť, aby sa reklama zobrazovala len možným záujemcom o aplikáciu. Výrobca mobilných hier, spoločnoť Tiny Co, sa zúčastnila testovania nového formátu s predstihom. Výsledkom bolo zvýšenie miery preklikov reklamného odkazu o 50%.
V súčasnosti sa testuje nový dizajn mobilných reklam, ktoré sú väčšie a obsahujú call to action tlačidlo “Install Now”, ako aj hodnotenie aplikácie hviezdičkami.
Celá novinka bola predstavená už v auguste tohto roku, kedy bola beta verzia sprístupnená úzkemu počtu vývojárov. Novinka vzbudila veľký ohlas, nakoľko sa týka momentálne najväčšej slabiny Facebooku a tou je zmonetizovanie návštev z mobilných zariadení.
Zdroj: ili