StoryEditor

IKEA recykluje nápady?

21.08.2012, 16:49

Minulý týždeň sa objavil denník SME s prázdnou titulkou. Nešlo pri tom o chybu, ale o inzerciu klienta IKEA.

Inzercia v denníku SME od klienta IKEA rozpútala vlnu ohlasov, keďže s takmer identickým nápadom prišli pred niekoľkými rokmi hneď dve slovenské agentúry.

V roku 2002 vtedy ešte Istropolitana D´Arcy nápad poňala od podlahy – denník SME vyšiel ako „Biele noviny“ bez textu s prázdnymi stranami. Týmto spôsobom komunikovali Slovenské telekomunikácie ponuku internetového pripojenia, pretože "Všetko je na webe" a noviny už nepotrebujete. Na svoje konto si tým vtedy agentúra pripísala niekoľko domácich i medzinárodných ocenení.

Nápad s vybielenou titulkou denníka SME ale použila ešte skôr (v roku 1999) agentúra MADE BY VACULIK (v tom čase Juraj Vaculik – CREATIVE STUDIO) pre klienta Tatra banka. Biela titulná strana získala v tom istom roku strieborný klinec a shortlist na festivale Golden Drum v Portoroži.

Kampaň, ktorej súčasťou je aj spomínaná titulka v denníku SME, zastrešuje pre klienta IKEA agentúra Kaspen. Klient pre Stratégie poskytol vyjadrenie agentúry, s ktorým sa plne stotožňuje – potvrdila to v mailovej komunikácii v zastúpení IKEA Jana Hrubcová. Agentúra spolu s klientom tvrdia, že využitie prednej strany pre inzerciu nie je nič neobvyklého, vzhľadom k tomu, že túto formu inzercie využívajú značky bežne. „Sila je v posolstve, t.j. v kombinácii prázdnej stránky s headlinom ,Dnes nič nového. Okrem katalógu IKEA´. Netvrdíme ale, že máme patent na inzerciu na prázdnej stránke, ale nápad spočíva v spojení posolstva a kreativity a vo využití média. Médium nie je samoúčelné, ale posolstvo doplňuje,“ znie stanovisko.

Porovnajte inzerciu od Istropolitana Ogilvy (2002) a súčasnú.

Zdroj: Stratégie

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. október 2024 19:20