Dva a pol roka po uvedení na trh je iPad stále neohrozenou jednotkou na trhu tabletov. Lacné modely však odkrajujú z jeho trhového podielu, informovala agentúra DPA.
Počas vianočného kvartálu klesol podiel iPadu na 43,6 %, uviedla poradenská spoločnosť IDC. Z hľadiska počtu predaných prístrojov si však Apple polepšil. V trojmesačnom období od októbra do konca decembra 2012 sa odbyt iPadu aj vďaka uvedeniu iPadu mini zvýšil o 15 % takmer na 23 miliónov kusov.
Apple má ešte stále veľký náskok pred konkurenciou. Dvojkou na trhu je Samsung s podielom 15,1 %. Celkovo trh tabletov v medziročnom porovnaní vzrástol o 75 % na 52,5 milióna prístrojov. Microsoft predal vlani v poslednom kvartáli 900.000 kusov svojho tabletu Surface a tesne sa nedostal do prvej päťky.
Pred rokom však podiel iPadu na trhu tabletov predstavoval vyše 50 %. Najväčšou jeho konkurenciou sú tablety s operačným systémom Android od Google. Podľa odborníkov by sa podiel Samsungu mohol v priebehu roka zdvojnásobiť. Naopak, predaj tabletu Kindle od Amazonu je pomalší než rast trhu a jeho podiel klesol z takmer 16 % na 11,5 %.
Na štvrtom mieste sa podľa IDC vo 4. kvartáli 2012 umiestnil Asus, ktorý vyrába napríklad aj Nexus 7, čo je malý tablet Google. Podiel Asusu sa zvýšil z 2 % na 5,8 %. Prvú päticu uzatvára kníhkupectvo Barnes & Noble so svojím tabletom Nook, ktorého sa predalo 1 milión kusov a ktorého podiel na trhu dosiahol 1,9 %.
Informovala o tom agentúra DPA.
Zdroj: HNonline