Google vylepšilo Adwords o precíznejšie cielenie na mobilné zariadenia.
Nový upgrade pre Adwords s názvom Enhanced Campaigns prináša viaceré novinky. Azda najzaujímavejšou sú nové možností mobilného cielenia reklamy. Po novom môžu inzerenti cieliť podľa zariadenia, času a geografickej polohy.
Ukážme si to nasledujúcom príklade:
Kaviareň, ktorá ponúka raňajky, cieli na ľudí vyhľadávajúcich slova “káva” alebo “raňajky” na smartfónoch. V rámci tzv. biddingu si určí tri pravidlá:
- o 25% vyššia cena za klik pre ľudí vyhľadávajúcich v okruhu pol kilometra
- o 20% nižšia cena za klik po 11:00
- o 50% vyššia cena za klik v prípade vyhľadávania cez smartfón
Druhá novinka umožňuje zobrazovať a odkazovať na obsah, ktorý je relevantný k použitému zariadeniu. Užívateľ so smartfónom teda uvidí reklamy s telefónnym číslom, zatiaľ čo užívateľ sediaci za PC uvidí od rovnakého zadávateľa reklamu, ktorá odkazuje na e-shop.
Posledným prínosom nového vylepšenia je spôsob, akým môžu inzerenti využívať dáta od Google na porovnávanie efektivity jednotlivých reklamných formátov. Vďaka tomu je napr. možné počítať konverzie v prípade, ak telefonický hovor trvá dlhšie ako 60 sekúnd - click-to-call.
Google plánuje upgrade zavádzať v priebehu niekoľkých týždňov. Novinka by mala byť dostupná pre všetkých v polovici tohto roku.
http://youtu.be/yV9rzYo4Jrk
Zdroj: ili