StoryEditor

Facebook reklamy konečne umožnujú merať konverzie

23.01.2013, 13:43
Vďaka novinke dokážu inzerenti merať ROI svojich reklám s oveľa väčšou presnosťou.

Vďaka meraniu konverzií môžu inzerenti merať ROI Facebook reklám prostredníctvom trackovania akcií, akými sú napr. registrácie do newsletterov alebo ukončenie nákupného procesu v e-shope. Novinku oznámila najväčšia sociálna sieť prostredníctvom stránky Facebook Studio.

 

Na stránke Facebook odporúča využívať model platenia optimized CPM (cena za tisíc impresií), vďaka ktorému sa zobrazovanie reklamy optimalizuje na tých, u ktorých je vysoká pravdepodobnosť konverzie. Počas testovania totiž vyšlo najavo, že model optimized CPM má o 40% nižšiu cenu za konverziu ako model CPC (cena za klik).

 

Ako to funguje?

Facebook trackuje konverzie, ktoré sa uskutočnia v rámci 1, 7 alebo 28 dní od momentu, kedy osoba uvidí alebo klikne na reklamu. Prostredníctvom nástroja sa vytvorí tzv. “conversion tracking pixel”, ktorý sa umiestni na podstránku, na ktorej dochádza ku konverzií. V prípade e-shopu to môže byť ďakovacia podstránka, ktorá sa zobrazí návštevníkovi po dokončení celého nákupného procesu.

Meranie konverzií a optimalizácia reklám môžu byť využité pri všetkých formách Facebook reklám a sponsored stories.

 

Ak chcete túto novinku využiť aj na svojej webstránke, zvoľte nasledujúci postup:

1. Kliknite na záložku Conversion Tracking v power editore, alebo smerujte na https://www.facebook.com/ads/manage, kde sa táto záložke nachádza. Kliknite na “Create Conversion Pixel”

2. Svoj “conversion pixel” pomenujte, priraďte mu kategóriu a nechajte si vytvoriť kód, ktorý umiestnite na svoju požadovanú podstránku

3. Vytvorte na Facebook reklamu a vyberte možnosť “track conversions on my website for this ad.

Zdroj: ili

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. jún 2025 07:01