Vďaka meraniu konverzií môžu inzerenti merať ROI Facebook reklám prostredníctvom trackovania akcií, akými sú napr. registrácie do newsletterov alebo ukončenie nákupného procesu v e-shope. Novinku oznámila najväčšia sociálna sieť prostredníctvom stránky Facebook Studio.
Na stránke Facebook odporúča využívať model platenia optimized CPM (cena za tisíc impresií), vďaka ktorému sa zobrazovanie reklamy optimalizuje na tých, u ktorých je vysoká pravdepodobnosť konverzie. Počas testovania totiž vyšlo najavo, že model optimized CPM má o 40% nižšiu cenu za konverziu ako model CPC (cena za klik).
Ako to funguje?
Facebook trackuje konverzie, ktoré sa uskutočnia v rámci 1, 7 alebo 28 dní od momentu, kedy osoba uvidí alebo klikne na reklamu. Prostredníctvom nástroja sa vytvorí tzv. “conversion tracking pixel”, ktorý sa umiestni na podstránku, na ktorej dochádza ku konverzií. V prípade e-shopu to môže byť ďakovacia podstránka, ktorá sa zobrazí návštevníkovi po dokončení celého nákupného procesu.
Meranie konverzií a optimalizácia reklám môžu byť využité pri všetkých formách Facebook reklám a sponsored stories.
Ak chcete túto novinku využiť aj na svojej webstránke, zvoľte nasledujúci postup:
1. Kliknite na záložku Conversion Tracking v power editore, alebo smerujte na https://www.facebook.com/ads/manage, kde sa táto záložke nachádza. Kliknite na “Create Conversion Pixel”
2. Svoj “conversion pixel” pomenujte, priraďte mu kategóriu a nechajte si vytvoriť kód, ktorý umiestnite na svoju požadovanú podstránku
3. Vytvorte na Facebook reklamu a vyberte možnosť “track conversions on my website for this ad.
Zdroj: ili