Napriek tomu, že sociálna sieť má obrovské množstvo dát o svojich užívateľoch, v súčasností ponúka analytický nástroj Facebook Insights stránkam len základné informácie o fanúšikoch, ako sú pohlavie, vek a mesto. Facebook sa rozhodol poskytnúť konkrétnym partnerom prémiové dáta.
Vybrané značky, tzv. prémioví partneri, majú prístup k dátam o záujmoch a najobľúbenejších stránkach svojich fanúšikov. Možnosti, ako môžu byť tieto dáta využité, je viacero. Okrem nápovedy pri tvorbe obsahu na Facebooku môže prémiový partner využiť informácie aj mimo sociálnej siete. Príkladom je napr. pomoc pri výbere hudobnej kapely alebo televízneho programu, ktorý bude značka sponzorovať.
Analýza dát o záujmoch a obľúbených stránkach pomôže partnerom aj pri cielení Facebook reklamy na nových fanúšikov. Ak sa v záujmoch súčasných fanúšikov stránky často vyskytuje jedna konkrétna položka, napr. obľúbená kapela, môže partner podľa nej upraviť svoju kreativu a cielenie.
Nástroj nie je momentálne verejne prístupný a je otázne, ako tomu bude v budúcnosti. Prémiovým partnerom sa môže spoločnosť stať osobnou návštevou kancelárie Facebooku. A navyše je tu obmedzenie aj pre samotných partnerov, keďže nástroj je možné využiť len jednorazovo.
Zdroj: ili