Na webe sa objavila štúdia, ktorá sledovala nemecké Facebook stránky z B2B sektoru.
1. Nepostujte príliš často
Menej je niekedy viac. Platí to minimálne pri zdieľaní obsahu na Facebooku. Stránky, ktoré pridávali príspevky maximálne každé tri dni mali vyššiu viralitu ako tie, čo postovali častejšie.
2. Najdôležitejšie príspevky zdieľajte v nedeľu
Najlepšie výsledky dosiahnete práve v posledný deň týždňa. Ak zdieľate počas pracovného týždňa, rozdiely medzi jednotlivými dňami sú minimálne.
Najlepší čas na zdieľanie obsahu je tesne pred poludním a po pracovnom čase. Nie ste v tom čase pri počítači? Naplánujte si zdieľanie pomocou Scheduled posts.
3. Príliš sa nerozpisujte
Čim menej textu, tým lepšie. Príspevky na maximálne 3 riadky boli virálnejšie ako tie dlhšie.
4. Zabudnite na videá a odkazy
Podľa štúdie videá a odkazy výrazne znižujú viralitu zdieľaného obsahu. To neznamená, že by ste ich nemali zdieľať vôbec, ale neočakávajte pri nich zázraky. Oproti tomu obrázky a galérie by mali byť samozrejmosťou väčšiny postov, nakoľko viralitu výrazne podporujú.
5. Nebojte sa využívať Otázky
Otázky prekvapivo zvyšujú viralitu postu o 139%. Paradoxne len 1,5% všetkých postov sú Otázky. Chcete ešte väčšiu viralitu? Zvýraznite svoj príspevok na svojej Facebook stránke.
6. Keep it simple
Píšte ako pre 13 ročných. Používajte jednoduché slová a vyhýbajte sa abstraktným výrazom. Text, ktorý sa ťažko číta, sa rovnako ťažko šíri aj medzi užívateľmi
7. Nebojte sa emócií
Príspevky, ktoré v ľuďoch evokujú emócie, sú o viac ako polovicu virálnejšie. Toto kritérium spĺňa len 1 z 10 postov.
Zdroj: ili

