Základom kampane je nápad marketérov Siemens oživiť pokazenú storočnú tatranskú električku.
Kométa je názov električky, do ktorej Siemens dodával technológie už pri jej výrobe. Od nešťastného zásahu bleskom pred dvoma rokmi Kométa nehybne stojí v depe. “Od začiatku sme cítili, že náš nápad vrátiť Slovákom tatranskú električku je silná komunikačná príležitosť,” vysvetľuje Tomáš Kráľ, šéf korporátnej komunikácie Siemens. Kampaň pri príležitosti 110 rokov Siemens na Slovensku okrem klasických médií zapája online a prvýkrát aj Facebook. Súčasťou kampane budú aj veľké digitálne odpočítavače do Vianoc inštalované v Bratislave a Poprade.
Základom komunikácie je záväzok opraviť električku Kométu a úprimné priznanie neistoty, či sa oprava podarí do Vianoc.
Na novovytvorenom Facebook profile Siemens Slovensko fanúšikovia mohli najskôr hlasovať, či sa oprava podarí do Vianoc. Prvú jednoduchú mechaniku zberu fanúšikov v októbri nahradí druhá aplikácia, v ktorej ľudia môžu zdieľať svoje vízie, ako by mohla vyzerať električka budúcnosti. Vybrané návrhy bude priebežne celý mesiac vizualizovať profesionálny dizajnér. "Táto mechanika nám umožní generovať zaujímavý kontent, ktorý potvrdí inovatívnosť spoločnosti Siemens a zároveň bude využiteľný pre ďalšiu správu skupiny,” dodáva Kráľ.
Súčasťou ďalšej stratégie bude séria kreatívnych tematických statusov, ktorými Siemens chce najbližšie týždne udržiavať tému opravy Kométy medzi ľuďmi či držadlá v bratislavských a košických električkách.
Kompletnú komunikáciu od printov, cez inštalácie na staniciach až po online stratégiu a kreativitu riadi nová agentúra THIS IS LOCCO, ktorá odteraz bude pre Siemens zastrešovať nielen online projekty, ale aj všetky BTL a ATL aktivity.
Vizitka kampane:
Agentúra: THIS IS LOCCO
Creative director: Tomáš Rosputinský
Art director: Martin Máčada, Ivan Dvoran
Copywriter: Adela
Account manager: Zuzana Sakaliková, Nika Rosputinská
3D: Alien Studio
Média: print, banner, Facebook aplikácie, držadlá v električkách, odpočítavače na vlakových staniciach