Zuzana Mistríková
StoryEditor

Slušná či sexistická reklama. Aj o tom sa bude hovoriť v Bratislave

18.10.2013, 11:15
Rada pre reklamu organizuje konferenciu „Byť etickým je normálne“. Študenti a novinári sa môžu zúčastniť zadarmo.

Slušnosť a spoločenská zodpovednosť reklamy, Samoregulácia sexistickej reklamy v Česku, skúsenosti z Rakúska - aj o tom sa bude hovoriť na konferencii Byť etickým je normálne, ktorú organizuje Rada pre reklamu.

Na konfrencii vystúpia zástupcovia Rady pre reklamu vrátane predsedníčky Zuzany Mistríkovej, spoluorganizátorka ankety „Sexistické prasátečko“ Petra Havlíková, koordinátorka programu ProEquality Dita Jahodová či členka Komisie Österreichischer Werberat Gabriele Stanek. "Konferencia nadväzuje na minuloročný prvý ročník, ktorý otvoril tradíciu novej komunikácie Rady pre reklamu s odbornou verejnosťou. Cieľom konferencie je priblížiť prácu Arbitrážnej komisie a informovať o aktuálnych trendoch v komerčnej komunikácii, na ktorú je verejnosť citlivá," uvádza Rada pre reklamu.

Konferencia sa koná v utorok 29. októbra od 10:00 do 14:00 v bratislavskom hoteli Lindner Hotel Gallery Central na Metodovej 4. Študenti a novinári majú vstup voľný, no musia sa zaregistrovať. Registračný formulár, ktorý nájdete na webe rpr.sk, treba vyplniť a odoslať do 23. októbra. Viac informácií o konferencii a prihláška.

„Byť etickým je normálne“: Slušnosť a spoločenská zodpovednosť v reklame

čas: 29. októbra 2013, od 10:00 do 14:00
miesto: hotel Lindner Hotel Gallery Central, Metodova 4, Bratislava

Zobrazovania ľudského tela v reklame, prezentácia nadmerného využívania sexuality, sexizmus či porušenie všeobecných noriem mravnosti a slušnosti v reklame sú jednými z najčastejších dôvodov sťažností spotrebiteľov. Aj napriek tomu, že uvedené výrazové prostriedky vyvolávajú silné reakcie u recipientov ako aj u verejnej mienky, nemusí byť reklama vždy v rozpore s Kódexom. Za akých podmienok je zobrazenie ľudského tela v reklame prípust- né a akceptovateľné? Kedy môžeme skutočne hovoriť o sexizme v reklame? A aké sú kritériá pre posúdenie toho, čo je možné považovať v kontexte slušnosti a spoločenskej zodpovednosti za prípustné, či naopak už presahujúce hranice etiky?

Program:

09:30 – 10:00 Registrácia účastníkov

10:00 – 10:15 Úvod konferencie
Zuzana Mistríková – prezidentka RPR

10:15 – 10:35 Slušnosť a spoločenská zodpovednosť reklamy
Vysvetlenie princípov, celkového kontextu a spôsobu uplatňovania ustanovení čl. 10 a čl. 13 Kódexu
Slavomíra Salajová - podpredsedníčka Arbitrážnej komisie

10:35 – 11:05 Predstavenie najzaujímavejších prípadov v rámci RPR SR
Prezentácia príkladov posudzovaných reklám a rozhodovania Arbitrážnej komisie v kontexte ustanovení slušnosti a spoločenskej zodpovednosti reklamy.
Jarmila Grujbárová - predsedníčka Arbitrážnej komisie

11:05 – 11:35 Coffee Break

11:35 – 12:05 Hranice slušnosti a spoločenskej zodpovednosti reklamy vo svete
Prezentácia zaujímavých príkladov sťažností v iných krajinách
Eva Rajčáková – výkonná riaditeľka RPR

12:05 -13:00 (Samo)regulácia sexistickej reklamy v ČR: úspechy a úskalia
Problematika sexistickej a genderovo stereotypnej reklamy v Českej republike a predstavenie manuálu ako posudzovať genderovo senzitívnu a sexistickú reklamu na príklade občianskej iniciátivy (súťaž „Sexi- stické prasátečko“)
Petra Havlíková – Koordinátorka programu Ženská práva jsou lidská práva a spoluorganizátorka ankety „Sexistické prasátečko“, Nesehnutí - NEzávislé sociál- ně ekologické HNUTÍ
Dita Jahodová - koordinátorka programu ProEquality, Otevřená společnost, o.p.s.

13:00 – 13:30 Pohľad na slušnú a spoločensky zodpovednú reklamu očami rakúskeho samoregulačného orgánu*
Prezentácia príkladov posudzovaných reklám a rozho- dovania Komisie v Rakúsku.
Gabriele Stanek – členka Komisie Österreichischer Werberat
*prednáška bude v anglickom jazyku bez prekladu

13:30 – 14:00 Diskusia

Zdroj: ik

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
14. máj 2025 03:39