Spoločnosť Apple oznámila, že v septembri spustí iTunes Radio. Ako inzerentov potvrdila McDonald's, Nissan, Pepsi a Procter & Gamble.
Najvyššie reklamné zmluvy sú na desiatky miliónov dolárov za 12-mesačné kampane. Spoločnosti budú mať exkluzivitu v iTunes Radio do konca roka, potom sa rádio otvorí ďalším inzerentom - s minimálnym objemom inzercie 1 milión dolárov. Informuje AdAge.
Poslucháči iTunes rádia si budú môcť vybrať stream aj na základe svojich hudobných preferencií. Nebudú však môcť počúvať hudbu on demand. Za najväčšieho konkurenta tohto projektu sa preto považuje americká Pandora. Tá je treťou najsilnejšou službou na trhu mobilnej reklamy v Amerike. V roku 2013 sa odhadujú jej reklamné príjmy na 376 miliónov dolárov a v roku 2014 na 539 miliónov.
Podľa The Huffington Post budú dve verzie rádia: bezplatná, prerušovaná každých 15 minút reklamou, alebo úplne bez reklamy za ročný poplatok 24,99 dolárov.
Okrem reklamy a predplatného bude nové rádio zarábať aj z príjmov z predaja hudby. Každá pieseň sa totiž bude dať jedným kliknutím kúpiť cez iTunes.
Nové iRadio bude ťažiť zo známej značky. Podľa prieskumu Next's Consumer Insights od GroupM by sa 49 % opýtaných zaujímalo o rádio od Applu iba na základe značky a 34 % by dokonca naňho preplo len pre značku.
Zdroj: ik