StoryEditor

Päť Grand Prix pre Dumb Ways to Die

23.06.2013, 16:51

Austrálskej agentúre McCann sa podarilo vytvoriť najoceňovanejšiu prácu festivalu Cannes Lions.

„Budúci rok sa chystáme vyhrať tri Grand Prix,“ povedal kreatívny riaditeľ melbournskej agentúry McCann John Mescall, keď ešte netušil, že toto predsavzatie naplní piatimi Grand Prix, a to hneď o pár dní neskôr. „Chodiť na pódium nie je vôbec nuda,“ dodal pre Stratégie. Festival Cannes Lions 2013 je u konca, počas neho agentúra postupne zbierala zlaté, strieborné i bronzové levy a v neposlednom rade päť Grand Prix.

 

Kampaň od agentúry McCann Melbourne pre klienta Metro Trains je zameraná na bezpečnosť pri vlakoch. Chytľavá hudba piesne Dumb ways to die, vtipné designové postavičky, ktoré ukazujú tie najhlúpejšie spôsoby, ako zomrieť sa rýchlo rozšírili medzi internetovou komunitou- like-y, zdieľania, tweety, ale aj mnohé verzie tejto skladby, ktoré sa rozšírili na youtube prispeli k ešte väčšiemu buzzu. Stala sa najzdieľanejšou kampaňou verejných služieb, treťou najvirálnejšou reklamou a znížila nehody pri vlakoch o 21%. Aby sa správa o bezpečnosti pri vlakoch aj naozaj stala účinnou, mohli sa užívatelia prekliknúť na stránku a odkliknúť si, že sa zaručujú nespraviť žiadnu hlúpu vec pri vlakoch. Pre deti bola vytvorená aj knižka a v školách sa kampaň uchytila ako vyučovacia metóda. Agentúra vytvorila tak pre kampaň kompletnú líniu, z ktorej každý jeden element sa stal účinným na doručenie správy. Výsledok – 5 Grand Prix ocenení a to v kategóriách PR, Radio, Direct, Film a Integrated.

Názov: Dumb ways to die

Klient: Metro Trains

Agentúra: McCann Melbourne, Australia

 

Ocenené práce v kategóriách Titanium a Integrated, Film Craft a Design:

Titanium a Integrated

Dan Wieden, Chief creative officer, Wieden+Kennedy: "Neznášam šou, kde sa rozdávajú ceny. Neznášam porotcovanie. Ale milujem sedieť niekoľko dní zavretý v tmavej miestnosti a mať možnosť vidieť najúchvatnejšie práce sveta. To nemôžem nikde inde iba v Cannes."

Kampaň jednej krajiny pre toleranciu

Macedónsko je krajina poznačená etnickými vojnami a nepokojmi medzi kresťanskou a moslimskou vierou. Vláda Macedónska požiadala preto o kampaň, ktorá by promovala toleranciu medzi týmito znepriatelenými vierami - v jeden deň v jednom chráme modliť sa spoločne za mier v krajine a spraviť z tohto dňa oficiálne uznaný národný deň spoločných modlitieb.

Názov: 10 meters apart

Klient: GOVERNMENT OF REPUBLIC OF MACEDONIA

Agentúra: Y&R NEW MOMENT NEW IDEAS COMPANY Skopje

 

Mať telo je ako byť atlétom

Kampaň Find your Greatness je prvá olympijská kampaň v histórií Nike, ktorej hlavnými aktérmi nie sú atléti, ale obyčajní ľudia. Má povzbudiť v ľuďoch pocit, že aj oni sú schopní veľkých vecí, takto posilniť budúcich atlétov a zároveň ich spojiť so značkou Nike a spraviť z nej značku, o ktorej sa rozpráva najviac. Kampaň má byť inšpiráciou pre ľudí po celom svete, aby sa ,,rozhýbali,, stanovili si ciele a dosiahli vlastnú veľkosť, pretože, kto má telo, je skutočne atlétom.

Názov: Find your Greatness

Klient: NIKE

Agentúra: NIKE COMMS TEAM Portland

 

Film Craft

Joe Pytka, Director, Joseph Pytka Director: "Úprimne, musel som letieť až do Cannes, potom som musel byť zavretý v tmavej miestnosti s kopou ľudí, ktorých nepoznám a päť dní pozerať reklamy. Celý čas som hľadal východ. (smiech)"

Fotoaparát s dušou

Agentúra F/NAZCA SAATCHI & SAATCHI São Paulo postavila reklamu na uvedenie prvého digitálneho čierno bieleho fotoaparátu Leica M-Monochrom na tom, čím sa Leica v minulosti preslávila- fotoaparát, ktorý používali najlepší fotografi sveta. Cez objektív kamery pozorujeme príbeh jedného takéhoto vojnového fotografa a jeho fotoaparátu, to, kde všade boli, koho stretli, čo tam zažili až po finálne vrcholenie tejto filmovej reklamy- smrť na fronte. Leica III umrela, ale reinkarnovala sa do nového digitálneho fotoaparátu M-Monochrom. Nápad prevtelenia duše starej Leicy do novej je kreatívny nápad, ktorý neprichádza každý deň, ale  na druhej strane dáva do pozornosti aj otázku hraníc a dobrého vkusu reklamy pri zahrávaní sa s námetmi vojny a smrti pre komerčné účely.

Názov: Soul

Klient: LEICA STORE SÃO PAULO

Agentúra: F/NAZCA SAATCHI & SAATCHI São Paulo

 

Design

Mary Lewis, Creative director, Lewis Moberly: "Porotcovanie nie je jednoduché. Ale rozpoznať priemernú prácu áno."

Na každý deň iný čaj

Ako môže súperiť výrobca čajov popri silnej konkurencii, postaviť sa pred svojich konkurentov, potvrdiť si svoju trhovú pozíciu lídra a zároveň odkomunikovať svoju širokú paletu čajov? Agentúra Kolle Rebbe Hamburg a firma Haelssen&Lyon spracovali inovatívny nápad, ako spojiť všetky tieto ciele do jedného inovatívneho marketingového ťahu- čaju vo forme kalendára. Zákazníci a obchodný partneri tak môžu každý deň okúsiť iný druh čaju, spoznať tak všetky varianty, ktoré firma ponúka priamo z listov kalendára, ktoré si rozpustia v horúcej vode.

Názov: THE TEA CALENDAR

Klient: HAELSSEN & LYON

Agentúra: KOLLE REBBE Hamburg

 

V najbližších Stratégiách nájdete to najlepšie z najlepšieho a teda práce ocenené Grand Prix v jednotlivých kategóriách. Pre ocenené práce zlatým, strieborným či bronzovým levom, pozrite si prehľad v kategóriách Outdoor, Radio, Press, Creative Effectiveness alebo v kategóriách Innovation, Media, Mobile alebo v kategóriách PR, Direct, Promo/Activation.

 

 

Zdroj: sab

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
14. máj 2025 12:37