ADC (Art Directors Club) sa stalo členom ADC Europe - organizácie, ktorej úlohou je kultivovať a zastrešovať európsku kreativitu. Členstvo otvára nové možnosti pre reklamnú tvorbu u nás.
Všetky zlaté práce z národnej súťaže automaticky postúpia do uznávanej súťaže ADCE Awards. Slovensko získa aj možnosť vybrať do súťaže 4 svojich porotcov. Všetky víťazné práce aj Shortlisty budú taktiež prezentované v ADC Annual, pravidelnom iBooku predstavujúcom to najlepšie z európskej reklamy a dizajnu. Taktiež víťazné práce zo študentských súťaží zabojujú o štipendium na prestížnu Miami Ad School v súťažiach Best European Student of the Year a Best Young European Creative.
Kreatívcov zrejme najviac poteší možnosť zúčastniť sa THE CUP – Intercontinental Advertising Festival. Tento festival je prístupný iba pre finalistov regionálnych súťaží: AdFest z Ázie a Pacifiku, FIAP z latinských krajín a ADCE Awards spolu s Golden Drum z Európy.
„Tešíme sa z nových možností ale hlavne z príležitosti pridať sa k tým, ktorí formujú európsku reklamnú špičku,“ povedal Róbert Slovák, prezident ADC Slovakia, ktorý práve prezentuje aktivity slovenského ADC v estónskom Tallinne na ADC Europe Board meetingu.
Misiou ADC Slovakia je spájať, vyvolávať diskusiu a zvyšovať úroveň reklamy na Slovensku. Aktuálne má už 56 členov, spoluorganizuje národnú súťaž kreativity Zlatý klinec, v rámci AAA je aj národným reprezentantom Cannes Lions. Členovia ADC tvoria každý rok okrem poroty Zlatého klinca aj porotu Young Lions a študentskej súťaže Žiarovka, nominujú porotcov do poroty Golden Drum v Portoroži, či Hodnotenia Stratégií a udeľuje svoju cenu – Filip – vždy jednej významnej osobnosti slovenskej reklamy.
ADC Europe je nezisková organizácia, ktorá spája kreativitu v oblasti dizajnu a reklamy naprieč rôznym kultúram. Slúži tiež ako prehliadka európskej kreatívnej tvorby. Založená bola v roku 1990 a jej úlohou je spájať asociácie a kluby z oblasti reklamy z jednotlivých európskych krajín.
Zdroj: er.

