Národná súťaž efektivity EFFIE upravila pravidlá hodnotenia prihlásených prác. Došlo k rozšíreniu produktových kategórií a zavedeniu špeciálnych: David a Goliáš, Small Budgets. Media Inovations/Events, Digital.
Organizátor súťaže týmto krokom mal za cieľ sprístupniť súťaž aj menším agentúram, o čom svedčí najmä uvedenie kategórie Small Budget, do ktorej sa môžu prihlásiť práce s výškou celkových nákladov v mediálnej a produkčnej hodnote do 50 000 eur. Pre digitálne kampane bola vytvorená samostatná kategória Digital a v porote má zastúpenie online špečialista, ktorý je zvolený na základe nominácie IAB Slovakia.
Ďalej sa pristúpilo k zníženiu prihlasovacích poplatkov o 50%, v prípade skorej uzávierky (15. 10.) poplatok predstavuje 400 eur (bez DPH) pre členov KRAS a 500 eur (bez DPH) pre nečlenov. V uzávierke (25.10.) pre členov 600 eur (bez DPH) a nečlenov 700 eur (bez DPH).
Zmeny sa týkajú aj fungovania poroty. V súťaži EFFIE zasadnú dve poroty. V prvom kole je porota zložená zo zástupcov zadávateľov reklamy a zástupcov reklamných agentúr v pomere 4:3 . V Druhom kole je štruktúra poroty nasledovná: 4 zástupcovia reklamných agentúr, 4 zástupcovia zadávateľov reklamy, 1 zástupca prieskumu trhu, 1 zástupca médií – odborný redaktor, 1 zástupca mediálnych agentúr, 1 zástupca školstva, 1 online špecialista. Hodnotenie je dvojkolové. V druhom kole prebehne diskusia a hlasovanie o cenách. Kritériá a bodová váha pre obe kolá: stratégia a idea (stratégia kampane, kreatívna a mediálna stratégia, nápad agentúry - prínos agentúry) 0 – 40 bodov, exekúcia (zavedenie do praxe, kreativita) 0 až 20 bodov, dosiahnuté výsledky 0 až 40 bodov.
Rozsah prihlášky v rámci kreativity sa zúžil na max 7 strán.

