Slovensko sa spolu s Ukrajinou a Poľskom zaradilo medzi tri trhy s najvyšším priemerným CTR v regióne CEE.
Priemerná miera prekliku u nás dosahuje 0,58 %, čo je o 0,09 % viac než v roku 2011.
Medzi reklamné kampane s najväčším počtom impresií patria na Slovensku kategórie "Telekomunikácie" (takmer tretina všetkých impresií) a "Financie, poisťovníctvo a maklérstvo" (viac ako pätina).
Podľa výsledkov štúdie gemiusAdMonitor od spoločnosti Gemius má najvyššie priemerné CTR v regióne CEE Ukrajina (1,15 %), čo znamená, že na tisíc zobrazených reklám bolo vykonaných 11,5 preklikov. Pomerne vysoké priemerné CTR bolo taktiež zaznamenané v Poľsku (0,62 %) a na Slovensku (0,58 %). Naopak medzi trhy s najnižšou priemernou mierou prekliku patrí Srbsko, Maďarsko a Rumunsko (0,26 %, resp. 0,28 % a 0,29 %). Expert z oblasti digitálnej reklamy zo spoločnosti Gemius, Tamás Acs zdôrazňuje ako zaujímavosť veľký rozdiel medzi priemerným CTR na Ukrajine a ďalšími trhmi strednej a východnej Európy: "Podľa výsledkov našej štúdie je dôvodom tejto situácie veľmi veľký záujem o rich media bannery na ukrajinskom trhu, čo dokazuje, že pokročilé funkcie v oblasti rich media bannerov ponúkané našou spoločnosťou pomáhajú zvýšiť efektivitu reklamy ."
Medzi kategórie s najväčším počtom impresií online reklamy patria v regióne CEE "Telekomunikácie", "Obchod" a "Financie, poisťovníctvo a maklérstvo". Minimálne jedna z týchto kategórií zadávateľov reklamy patrí na všetkých skúmaných trhoch do trojice top kategórií. Kategórie, ktoré majú najviac impresií, väčšinou nie sú tými, na ktoré užívatelia z jednotlivých štátov najčastejšie klikajú. V Maďarsku a Poľsku sú najklikanejšie bannery z kategórie "Voľný čas" a v Českej republike a Bulharsku reklamy "Oblečenia a doplnkov". Výnimkou sú reklamy z kategórie "Telekomunikácie" na Slovensku, ktoré majú nielen najviac impresií, ale aj najvyššie CTR.
Obr.: Priemerná miera prekliku v štátoch regiónu CEE
Zdroj: gemiusDirectEffect a AdOcean, 06. - 12.2012
Dáta prináša cyklická štúdia gemiusAdMonitor od spoločnosti Gemius, ktorá analyzuje 12 trhov strednej a východnej Európy: Českú republiku, Slovensko, Maďarsko, Poľsko, Bulharsko, Chorvátsko, Slovinsko, Srbsko, Rumunsko, Litvu, Lotyšsko a Ukrajinu a zameriava sa hlavne na rebríčky najpoužívanejších online reklamných formátov v jednotlivých štátoch, ich CTR či zoznam odvetví, ktoré zadávajú najviac reklamných kampaní a mnoho ďalších.
Zdroj: Gemius Slovakia

