PR či direct marketing svetových značiek spája jedna vec – social kontext.
Čítať myšlienky či zachraňovať životy bolo témou víťazných prác. Ako vyzerá napríklad také svetové PR? Nechajte sa inšpirovať prácami, ktoré získali leva. Známi sú víťazi v takmer všetkých kategóriách. Postupne vám ukážeme, aké práce hýbu reklamným svetom.
Nateraz si pozrite vybrané víťazné práce z kategórií PR, Direct a Promo & Activation a tiež to, čo podľa prezidenta poroty zarobilo prácam na víťazstvo.
PR
David Gallagher, CEO Ketchum: „Niektorí vidia PR ako umenie, iní ako strategický marketingový proces, iní zase ako manažérsku disciplínu. Čo je úžané, že všetky tri prístupy sú správne.“
Pohovor, na ktorý sa nepripravíte zn. len v Heinekene
Ako našiel Heineken spomedzi 1734 uchádzačov toho správneho pre seba do tímu? Zbúraním všetkých štandardných postupov klasického pohovoru. Kandidáti boli uvedený do situácií, na ktoré sa nemohli pripraviť a jediné, čo im ostávalo bolo spontánne reagovať. Nato, keď rovno pred nimi odpadne šéf , keď ich asistentka odprevadí z kancelárie za ruku alebo pri núdzovom úniku z budovy a evakuovaní ľudí. Najviac sa nakoniec rátalo, práve to ako sa kandidát zachoval v týchto neštandardných situáciách. Vďaka jeho reakciám mohli odhaliť to, aký skutočne kandidát je a porovnať si to s tým, akého človeka pre seba potrebujú. Rozhodovanie o kandidátovi bolo v druhej časti aj v rukách internet komunity, ktorá mohla za svojho favorita hlasovať, ten najlepší bol posunutý do finálneho testu. Pred desaťtisícimi fanúšikmi ,,kandidát,, na futbalovom štadióne rozprestrel obrovskú futbalovú loptu, aby na obrazovke videl vytúžené: Si prijatý.
Názov: The candidate
Klient: Heineken International
Agentúra: PUBLICIS ITALY Milan
Agentúra Duval Guillaume Modem vymyslela pre svojho klienta Belgickú federáciu finančného sektora PR kampaň na bezpečný internet banking. Verejnosť bola pozývaná do stánku, k magickému čítačovi myšlienok. Magickému preto, lebo ľudí ohuroval toľkými súkromnými informáciami, ktoré o úplne neznámych ľudí vedel. Svoje briliantné čítanie myšlienok pri konci tromfol, keď od osobných záležitosti prešiel do citlivých súkromných údajov ako je napríklad číslo účtu. Presne uhádol správne číslo. Ako už však býva zvykom za každou mágiou sa skrýva nejaký trik. Trikom magického guru bol internet. Pre účastníkov bolo šokom zistiť, aké všetky informácie môže o nich ktokoľvek ľahko zistiť cez internet, ale nie len zistiť, ale aj zneužiť. Kampaň efektívne upozornila na dôležitosť bezpečnej manipulácie s údajmi pri internet bankingu a minimálne tí, ktorí v tom stánku boli si nato určite dajú v budúcnosti pozor.
Názov: Amazing Mindreader
Klient: Febelfin
Agentúra: DUVAL GUILLAUME MODEM Antwerp
Direct
Mark Tutssel, World chief creative, Leo Burnett: „Porota bude hľadať vysoko inovatívne nápady, ktoré majú ľudskú podobu a zapájajú ľudí.“
Agentúra Leo Burnett pri kampani Coca Coly využila silu technológií a aspekt veľkej ľudskosti. Cez svoju ideu vytvorenia Cocal Cola stroja dokázala takmer nemožné. Spojila Pakistan a Indiu. Obyvatelia týchto dvoch krajín sa tak mohli virtuálne pozdraviť, podať si ruku alebo si navzájom zatancovať. Coca Cola aj vďaka tomu vyšla z kampane ako firma, ktorá nenaháňa len ekonomické ukazovatele a nerieši len predmet svojho podnikania, ale zameriava sa na ľudí, na ich spájanie a vytváranie medziľudských vzťahov.
Názov: Small world machines
Klient: Coca Cola
Agentúra: LEO BURNETT SYDNEY
Agentúra DRAFTFCB NEW ZEALAND vymyslela kampaň, ktorej hlavnými aktérmi sú psy, ale nie také hocijaké, ale psy, ktoré šoférujú auto. Kampaň mala za cieľ zvýšiť povedomie o adopciách psov poukázaným na inteligenciu opustených psíkov. Veď, kto by si nechcel adoptovať psa, ktorý šoféruje. A hlavne nie každý takého psa vlastný. Kampaň humorným spôsobom našla cestu, ako dať do priaznivého svetla adopcie psov a to, prečo by ste si ich mali adoptovať.
Názov: Driving Dogs
Klient: SPCA NEW ZEALAND
Agentúra: DRAFTFCB NEW ZEALAND Auckland
Promo & Activation
Rob Schwartz, Creative president, TBWA/Worldwide: „Iba niektoré kategórie spájajú bezprostrednosť a integrovanosť. Promo & Activation je jedna z nich.“
Samsung life insurance sa v spolupráci s agentúrou Cheil Worldwide rozhodla riešiť problém samovražedných zoskokov z mostu Mapo aktívne. Vyše roka vyvíjali osvietenie mostu, ktoré reaguje s chôdzou človeka, každým jeho pohybom sa rozvieti tak nie len svetlo, ale aj veta alebo otázka, ktorá má pohnúť srdcom človeka, ktorý sa zamýšľa nad skokom a odradiť ho, aby si vzal život. Kampani sa podarilo nepriamo komunikovať a zacieliť nie zákazníka, ale každého, kto prejde po moste.
Názov: Bridge of Life
Klient: SAMSUNG LIFE INSURANCE
Agentúra: CHEIL WORLDWIDE Seoul
Kampaň Celeb Grammar cops stavia deti do pozície tých, ktorý sa učia správne používanie angličtiny, ale aj tých, ktorý ju učia. Po prstoch pozerajú twittujúcim celebritám, ktorým interaktívne odtwittujú, aký má byť správny ekvivalent zlého slova, ktoré použili. Agentúra kampaňou vytvorila povedomie o tom, že práve na tejto jazykovej škole naozaj dbajú nato, aby sa deti naučili používať správne výrazy a promovať kultúru správneho používania jazyka aj medzi celebritami, pretože práve tie sú pre deti veľakrát vzorovými modelmi .
Názov: Celeb Grammar cops
Klient: Red Baloon
Agentúra: OGILVY BRASIL São Paulo
Zdroj: sab