Miestnou uličkou v Cannes si vykračujú dvaja nenápadní chalani. Keby v ruke nedržali zlatého leva, pomýlite si ich skôr s miestnou mládežou. Tak sme ich hneď aj vyspovedali a video je na svete.
Interaktívny kickstarter – aj tak by sme mohli nazvať prácu, s ktorou tento rok zahviezdila parížska agentúra CLM BBDO. Francúzsky muzikant ALB potreboval pomôcť s financovaním nového albumu, a tak začal rozpredávať svoje veci priamo cez intereaktívny videoklip. Priamo počas pozerania videoklipu ste si mohli kúpiť jeho gitaru, ponožky a dokonca aj zlatý zub. Video bolo vizuálne aj technologicky prepojené s predajnými webmi ako ebay, etsy, airbnb či iTunes. Takáto kreativita sa nám páči!
A ako sa to tvorcom podarilo? Odpoveď nájdete vo videu (pri pozeraní odporúčame zapnúť titulky).
Zdá sa, že originálne hudobné videoklipy majú v Cannes pomerne veľkú šancu uspieť. Možno si spomeniete na The Wildernes Downtown - Chrome experiment Googlu, ktorý v roku 2011 získal dokonca Grant Prix v kategórii Cyber.
Aj tento rok sme na prednáškach v Cannes niekoľkokrát počuli, ako nové technológie posúvajú reklamnú kreativitu dopredu. No ani tá najúžasnejšia technológia nemá šancu získať leva, pokiaľ za sebou nemá aj úžasnú ideu.
Ďakujeme našim mladým levíčatám za tip - Mirke Biel a Paľovi Eichlerovi zo Zaraguza Digital. Ako oni prežívali súťaženie na tohtoročnom Cannes Lions festivale si môžete pozrieť tu.
http://youtu.be/R9q-ovP64K8
Zdroj: Mirka&Pali