Konzultačná agentúra Pizza SEO zrealizovala prieskum Facebooku. Vybrala si 156 slovenských firiem a zanalyzovala viac ako 50 tisíc postov.
Agentúra zverejnila výsledky na webe. Čo jej vyšlo? Slovenské firmy najmenej postujú cez víkend, v sobotu a nedeľu. Vtedy je však šanca najviac zaujať návštevníka Facebooku: víkendové posty majú najviac like-ov. Z hľadiska času je "najrušnejšie" na Facebooku v ranných hodinách a dopoludní. Večer medzi 20. hodinou a polnocou je postov najmenej, práve vtedy preto má ten váš šancu na najviac like-ov.
Firmy najviac zverejňujú posty s obrázkami. Tie majú aj najlepšiu odozvu: na Facebooku dostávajú najviac like-ov a najviac sa tiež sharujú. Naopak, úplne najmenej sa šíria príspevky s linkami na externé weby. Z hľadiska typu príspevku firmy najviac komunikujú zaujímavosti, výhody a fakty o firme. Ak však chcete najviac zaujať, mali by ste podľa Pizza SEO zverejňovať rady: s nimi sa používatelia Facebooku najradšej podelia. Z hľadiska like-ov aj sharov im patrí prvé miesto.
Výsledky zhrnula Pizza SEO do piatoch bodov:
Príspevky cez víkend sú približne o 20% viac like-ované ako príspevky cez pracovné dni.
Najviac reakcií fanúšikov mali príspevky zverejnené od 20:00 do 0:00.
Príspevky do 100 znakov mali o 14% viac like ako priemerný príspevok.
Obrázkové príspevky mali o 36% viac like ako priemerný príspevok.
Pre fanúšikov sú najzaujímavejšie príspevky s návodmi, tipmi a radami. Mali o 271 % viac like ako priemer.
Kompletné výsledky prieskumu zverejnila agentúra Pizza SEO na svojom webe.
Zdroj: ik