StoryEditor

Instagram prináša po fotkách aj videá s filtrom

04.07.2013, 07:30
Novinka Instagramu zaznamenala úspech: hneď prvý deň pridali používatelia vyše 5 miliónov videí a do týždňa porazila konkurenčnú službu Twitteru.

Aplikácia Instagram sa zmenila. Po novom už neslúži len na zdieľanie fotografií, ale aj videí. "Za posledných dva a pol roka sa Instagram stal komunitou, kde môžete jednoducho zaznamenať a zdieľať okamihy svojho života. Niektoré okamihy však vyžadujú viac než statický obraz, aby ožili," argumentuje v tlačovej správe spoluzakladateľ Instagramu Kevin Systrom.

Novinka zaznamenala prvé úspechy. Ako uvádza Mashable, za prvých 24 hodín od sputenia nahrali používatelia na Instagram 5 miliónov videí.

Podľa The Huffington Post sa zmenilo tiež rozloženie síl na Twitteri. Na tejto sieti, kde môžu používatelia zdieľať svoje videá, získal Instagram dominantný podiel. Naopak, podiel podobnej služby Vine klesol za prvý týždeň od uvedenia novinky Instagramu o 64 %: z 2,5 milióna na 900 tisíc. Pritom paradoxne Vine patrí priamo Twitteru.

Instagramové videá sa stali obľúbenejšími aj medzi značkami: ako uvádza Mashable, z top 100 značiek použilo dvakrát viac Instagram než Vine. Videá na Instagrame môžu v budúcnosti pomôcť aj pri lepšom cielení reklamy na spotrebiteľov.

Zdieľanie videí cez Instagram funguje rovnako ako v prípade fotografií. Používatelia si môžu vybrať niektorý z trinástich filtrov a Instagram im umožní nahrať najviac 15-sekundové video.

Instagram tvrdí, že mesačne zasiahne 130 miliónov aktívnych používateľov, z toho vyše polovica pochádza mimo USA. Denne pribudne 45 miliónov fotografií. Instagram patrí Facebooku.

http://vimeo.com/68806851

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
11. júl 2025 08:04