StoryEditor

Ako sa agentúry starajú o ich inšpiráciu

23.08.2013, 11:23
Najnovším trendom sú "digitálne raňajky", "getting digitalized" tréningy či "digitálna káva".

Zosumarizovali sme, ako reklamky inšpirujú svoje tímy. Z workshopov nevynechávajú žiadny tím, dokonca ani ten z ekonomického oddelenia. A takto motivujú svoj tím:

 

 

 

 

 

Zaraguza digital pre svojich ľudí pripravuje prednášky, a to i z oblastí mimo reklamy a marketingu. Kreatívci sú vysielaní na externé školenia a workshopy. „Dáva nám to rozhľad, a v konečnom dôsledku určite aj priestor na nápady. Určite má zmysel čas od času vypadnúť z agentúrneho kolobehu a čerpať myšlienky a nápady aj mimo neho,“ hovorí Ľubomír Matejovič, výkonný riaditeľ agentúry. 

 

 

Po tom, ako sa Wiktor Leo Burnett rozhodla viac upriamiť na digitálne riešenia, zaviedla pravidelné Digitálne raňajky, kde digitálni lídri otvárajú digitálne témy, kreatívne inšpirácie, technologické možnosti digitálnych kampaní v živej diskusii s kreatívcami, ale aj accountami. Ľudia z agentúry si tak vyskúšajú prácu na digitálnych projektoch, ktoré supervizujú digitálni lídri. Agentúra svoju digitalizáciu odštartovala aj víkendovým tréningom „Getting digitalized" s odborníkom, na ktorý agentúra pozvala aj svojich klientov. „Zmysel tohtoročného externého aj interného vzdelávania je jasný a jednoznačný - digitalizácia produktu agentúry a v súvislosti s tým je naším cieľom, aby pracovné náplne všetkých ľudí, zahrnutých v aktívnom agentúrnom procese, napĺňali kompetencie a zručnosti kreovania a riadenia integrovaných kampaní,“ prezrádza edukačné plány agentúry talents & culture manager, Marcela Liptajová. Kreatívci majú v agentúre aj voľnosť, kedy sa môžu kreatívne vyblázniť a prísť s najrôznejšími nápadmi, čo sa im aj celkom vyplatí, keďže tie najlepšie agentúra odmení vstupenkami na festivaly reklamy.

 

Raz do týždňa počas raňajok prinesie jedno z piatich oddelení novinku či zaujímavosť z oblasti, v ktorej pracuje. Aj to je úlohou ľudí v digitasku. „Kreatívne hlavy treba neustále živiť a vzájomná inšpirácia je pre nás v digitasku naozaj kľúčová. Keďže sme integrovaná digitálna agentúra a spájame v sebe rôzne typy ľudí a tak trochu aj kultúr, snažíme sa túto rôznorodosť podporovať. By ste sa čudovali, ale aj naše ekonomické oddelenia nás vie poriadne poposúvať dopredu,“ opisuje Petra Holéczyová chief digital strategy officer.

 

Core4 prezentujú výsledky práce jednotlivých oddelení tak, aby mediálci vedeli, čo robí kreatíva, a zase kreatíva vedela, o čom je práca napr. technologického oddelenia. V agentúre platí, že ak má niekto záujem o nejaké vzdelávanie, vie, že s tým môže prísť za svojím teamleadrom. „Našej agentúre sa snažíme poskytovať konkrétnym kreatívcom programy, ktoré sú šité na ich konkrétne schopnosti. Myslím, že každý kreatívec viac uvíta vzdelávanie, ktoré je dôležité najmä pre neho osobne, a nebude sedieť niekde, kde sa bude nudiť. Majitelia našej agentúry zmysel týchto aktivít našťastie chápu a investujú do nich nemalé prostriedky,“ dodáva Andrej Csino, kreatívny riaditeľ.

 

Výhodu siete využíva pri vzdelávaní svojho tímu napríklad aj Creo/Young & Rubicam. Zdieľaným nástrojom je v agentúre napríklad online knižnica, z ktorej ľudia čerpajú informácie, case studies a kreatívne idey. Do vzdelávania prispieva v agentúre pravidelné zasielanie newslettrov, ktoré zabezpečujú centrály z New Yorku či Londýna. „Pravidelne na mesačnej báze sa zúčastňujeme na online konferenciách na aktuálne témy. A v neposlednom rade máme vlastnú knižnicu a v marci sme zorganizovali teambuilding, ktorý bol inšpiráciou do ďalšej práce,“ hovorí Erik Reingraber, kreatívny riaditeľ.

 

Mayer McCann Ericksone stavili na individuálne dovzdelávanie, ktoré zahŕňa sledovanie inšpiratívnych portálov. Agentúra však túto aktivitu podporila projektom Digital Yourself, ktorý je zameraný na kreativitu a novinky z digitálneho sveta. V rámci neho sa napríklad každý pondelok ráno začína týždeň neformálnym stretnutím Digital Coffee. Agentúra pre svojich ľudí zorganizovala aj poldňový workshop zameraný na ideamaking. „Celkovo je prínosom takýchto aktivít nielen zvyšovanie kreatívnej úrovne agentúrneho tímu, ale plnia aj teambuildingový účel,“ hovorí Vlado Slivka, vtedajší kreatívny riaditeľ.

 

Ktorý z tipov vám príde najefektívnejší?

 

 

Zdroj: er.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. máj 2025 11:17