V utorok ráno sa uprostred starého centra mesta Milano spod vydláždeného chodníka objavila ponorka. Po chvíľke z nej vyšiel kapitán, ktorý ruským prízvukom riadil tím námorníkov. To, čo sa dialo následne, pripomínalo skôr scénu katastrofického filmu a veci nabrali rýchly spád.
Zábery a fotky z tejto bizarnej situácie sa okamžite rozniesli sociálnymi sieťami. Objavovali sa mnohé dohady, ako sa mohla ponorka vynoriť spod zeme, no Business Insider ako aj ďalšie portály prišiel s informáciou, že ide o kampaň pre poisťovaciu spoločnosť Europ Assistance IT. Jej ľudia prišli v skorých ranných hodinách do ulíc Milána, aby scénu nafingovali. Kampaň nesie aj príznačný názov Ochráň svoj život. Poisťovňa chce takto pripomenúť, ako dôležité je mať poistený svoj majetok, keďže mnohé situácie v živote nedokážeme predvídať. V tomto prípade si to odnieslo "len" auto stojace v nesprávny čas na nesprávnom mieste. Či poisťovňa ponúka vo svojom portfóliu aj poistenie takto bizarných situácií, je otázne. Za nápadom stojí M&C Saatchi Milano.
Kampaň je naozaj domyslená. Spoločnosť nielen zabezpečila hercov (námorníkov), ktorí sa s novinármi podelili o zážitok z tejto katastrofy, ale po privolaní pomoci prišli i záchranári a hasiči, ktorí odvážali ranených a ohradili vyčnievajúcu časť trupu ponorky.
Pri súčasných zmenách na našom bankovom a poisťovacom trhu by mohla byť takáto bizarná kampaň inšpiráciu. Čo myslíte? Pozrite si zábery, ktoré kolujú internetom:
https://www.youtube.com/watch?v=NFgQjTqKfOQ&list=UUtdHJmco6y1h3sw2-YbpBjQ#t=11