Investície do online reklamy na Slovensku v máji vzrástli. Ako vyplýva z odhadu preinvestovaných prostriedkov Admosphere od Mediaresearch Slovakia, minulý mesiac investovali zadávatelia do online prostredia 4,8 milióna eur. Pritom v apríli to bolo 4,2 milióna eur.
Najviac na internete preinvestoval Datart Megastore – 380 tisíc eur, z toho 143 tisíc išlo na promovanie LCD a plazmových televízorov a dvojkou boli grily a variče s 51 tisícmi eur. Najvyššie príjmy z online inzercie zaznamenal Čas.sk.
Top 10 Rozdelenie investícií podľa zadávateľov
1. Datart Megastore 380 445 €
2. UniCredit Bank Slovakia 153 362 €
3. Tchibo Slovensko 136 960 €
4. Samsung Electronics CZ and SK 128 862 €
5. Lidl Slovenská republika 116 445 €
6. AAA Auto 95 413 €
7. Niké 83 685 €
8. Internet Mall Slovakia 80 686 €
9. Slovak Telekom 77 097 €
10. Allegro Group CZ 73 829 €
Top 10 Rozdelenie investícií podľa médií
1. Cas.sk 587 421 €
2. Aktuality.sk 497 463 €
3. Topky.sk 387 990 €
4. Zoznam.sk 357 946 €
5. Sme.sk 299 014 €
6. Pravda.sk 272 614 €
7. Atlas.sk 224 176 €
8. Azet.sk 222 209 €
9. eTrend.sk 207 586 €
10. Zive.sk 197 726 €
Top 20 Rozdelenie investícií podľa produktovej segmentácie
zdroj dát: Mediaresearch Slovakia Admosphere SK 05 2013
Presná suma investovaná do online reklamy v apríli je 4 820 000 €. Mediaresearch Slovakia zmonitoroval dáta 403 zadávateľov, respektíve 435 značiek, 247 produktových segmentov a 41 médií. "Skutočné preinvestované prostriedky môžu byť ovplyvnené konkrétnymi dohodami médií s agentúrami a zadávateľmi. Kampane, ktoré používajú väčšie množstvo kreatív, môžu obsahovať väčšiu odchýlku," uvádza.
Zdroj: ik