Najprestížnejší svetový festival reklamy Cannes Lions 2013 sa tento rok pýši rekordným počtom všetkých zaslaných prihlášok – 35 765 z 92 krajín sveta (minulý rok sa prihlásilo 87 krajín). Agentúry so svojimi prácami môžu uspieť v 16tich kategóriách: Branded Content & Entertainment, Creative Effectiveness, Cyber, Design, Direct, Film, Film Craft, Media, Mobile, Outdoor, PR, Press, Promo & Activation, Radio, Titanium & Integrated, a Innovation Lions.
Novinkou tento rok je kategória Innovation Lions, kde po prvý krát v histórii na prezentácii shortlistových prác porote bude môcť byť prítomná i verejnosť (a to 15. a 16. júna). Celkovo najväčší nárast v počte prihlášok v porovnaní s minulým rokom zaznamenáva kategória Branded Content & Entertainment Lions (+21%).
Tento rok budú Slovensko svojou účasťou reprezentovať aj mladé levíčatá – Mirka Biel a Pavol Eichler zo Zaraguzy digital a Michal Hornický a Michal Moravec z Istropolitana Ogilvy. Ako oni vnímajú svetovú reklamu a ich bezprostredné pocity zo súťaženia so svetovými agentúrami vám prezradia na našom webe počas týždňa, kedy sa festival koná (16 – 22 júna 2013).
Pozrite si (zatiaľ iba) počet slovenských prihlášok v jednotlivých kategóriách:
Počet prihlášok a počet konkrétnych prác, ktoré zaslali slovenské agentúry, čítajte na našom webe už čoskoro.
| Kategória | Počet prihlášok |
| Film Lions | 5 |
| Press Lions | 23 |
| Outdoor Lions | 7 |
| Radio Lions | 2 |
| Cyber Lions | 1 |
| Media Lions | 6 |
| Promo & Activation Lions | 1 |
| Design Lions | 2 |
| PR Lions | 1 |
| Branded Content & Entertainment Lions | 1 |
| Innovation Lions | 1 |
| Spolu | 50 |
V počte prihlášok kraľuje USA (6078), za zmienku stojí aj Brazília (3476) a UK (2671).

