The Worstfolio je novým ekvivalentom portfólia s jedným malým rozdielom – predstavuje nevydarené práce kreatívcov z celého sveta. Projekt vznikol na podnet Miami Ad School, ktorú študenti navštevujú s jediným cieľom – stať sa najlepším kreatívcom. Poznajú najlepšie práce sveta, no sú si vedomí, že prísť na ne nie je také jednoduché. Preto prišli s nápadom vytvoriť online portfólio, kde najlepší kreatívci sveta hovoria o svojich nevydarených projektoch na začiatku ich tvorby.
Projekt má tak podporiť študentov, ktorí o sebe stále pochybujú. Medzi priekopníkmi, ktorí súhlasili odkryť svoje kampane, ktoré nevyšli, patrí Argentínčan Pablo Del Campo, zakladateľ Del Campo Saatchi&Saatchi s 59timi levmi a oslovení sú i ďalší kreatívci z celého sveta. Pridáte sa? Stačí vyplniť formulár.
Na podobný nápad upozornil už aj cannsky festival tento rok, kedy potvrdil, že učiť sa budeme z projektov a kampaní, ktoré nevyšli. Myšlienka tiež stojí na pravde, že sme presýtení príkladnými case studies a je nutné naučiť sa vidieť hodnotu v nevydarených projektoch. Už len nájsť tých, ktorí sú o svojich nesprávnych rozhodnutiach otvorení hovoriť.

