Obe boli uznané za neporušujúce Etický kódex.
AK RPR na svojom 5 zasadnutí posudzovala spolu 25 reklám (z toho 20 spadalo do kompetencií RPR). Z nich 5 je v rozpore s ustanoveniami Etického kódexu.
Sťažnosti sa odvolávali na vizuál kampane „Kto som“ od zadávateľa ZSE Energia a to na konkrétny text „Dávam ti signál, kedy ísť“. Podľa sťažovateľa bo nejasný, pretože nepodával presnú informáciu o produkte. AK RPR uznala, že sťažnosť nie je opodstatnená. Zadávateľ vo svojej kampani využil možnosť teasing, čo AK považuje za bežne využívanú formu komunikácie.
Oceňovaná práca Veľký Tresko aj na tohtoročnom Zlatom klinci 2013 (Zlatý klinec, kategória Interactive & Online, od agentúry MUW Saatchi&Saatchi, klient RYBA Košice) obdržala sťažnosť od sťažovateľa, ktorému prekážajú slovné hračky a dvojzmysly, ktoré sa nachádzajú na vizuáloch kampane. AK RPR sa v tomto prípade nestotožnila s názorom sťažovateľa, keďže kampaň využíva hyperboliziáciu a texty, ktoré sú súčasťou vizuálov, je možné vnímať viacvýznamovo, no považuje ich v rámci danej komunikácie za prípustné.
Sťažnosti fyzických osôb obdržali okrem spomínaných aj zadávatelia Rajo, Allianz – Slovenská poisťovňa, UniCredit Bank, Stada Pharma, Unilever, AXA - životní poišťovňa, IDC Holding, Gorenje, Real Centrum – Victoria Regia, Walmark, Prima banka, Breva, Durch, GlaxoSmitkKline, Provitex, Orange, O2.
Kompletné sťažnosti a rozhodnutia AK RPR nájdete tu.

