StoryEditor

Cannes Predictions 2013

24.06.2013, 17:33
Jubilejný 60. ročník zaznamenal okrem počtu prihlášok aj iný rekord. Práca Dumb Ways to Die získala až 5 Grand Prix a prekonala doterajšie maximum z roku 2009.

Najprestížnejší svetový festival kreativity Cannes Lions sa organizuje už od roku 1954 a tento rok oslávil svoje 60. výročie.

Získať vytúženú sošku leva sa počas uplynulých dvoch týždňov snažili kreatívci z 92 krajín celého sveta, ktorí do 17 kategórií prihlásili rekordný počet 35 765 prác!

Sieť Leo Burnett už 26 rokov prináša projekt Cannes Predictions, ktorý vždy mesiac vopred ponúka tých najhorúcejších favoritov festivalu na oficiálnom Cannes Predictions Reele. Podstatou nie je len ponúknuť práce, z ktorých vždy 80 % získa na festivale ocenenie. Cannes Predictions ponúka možnosť vcítiť sa do úlohy porotcu najslávnejšieho svetového reklamného festivalu a zostaviť svoj výber.

Leo Burnett Creative Exchange zostavil tento rok Reel pozostávajúci z 35 prác a úlohou porotcov projektu Cannes Predictions bolo vybrať TOP 12 z nich.

Vybraným prácam sa na festivale podarilo nazbierať spolu 145 sošiek leva! V priemere teda viac ako 4 levy na jednu prácu.

Jubilejný 60. ročník zaznamenal okrem počtu prihlášok aj iný rekord. Práca Metro Trains – Dumb Ways to Die získala až 5 Grand Prix a prekonala tak doterajšie maximum z roku 2009 (Best Job in The World). Okrem týchto Grand Prix si jej tvorcovia prišli na pódium po ďalších 22 levov.

Výsledok Veľkého reklamné súboja, poradie tipujúcich a oficiálne skóre pre všetky reklamy z Cannes Predictions Reelu budú zverejnené v závere tohto týždňa na webe Stratégií a na blog.cannespredictions.sk.

Cannes Predictions 2013 v číslach:

35 prác

145 levov = 11 Grand Prix + 56 Gold Lions + 44 Silver Lions + 33 Bronze Lions + 1 Titanium Lion

Rekordných 5 Grand Prix pre jednu prácu – Metro Trains – Dumb Ways to Die

Zdroj: Wiktor Leo Burnett

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. jún 2025 15:42