StoryEditor

1 + 1 nie sú nikdy 2

16.06.2013, 16:57

Alebo päť alchýmii podľa odborníka na inovatívne idey.

Kentaro Kimura, executive creative director v Hakuhodo Kettle, v Cannes predstavil 5 alchýmii, vďaka ktorým sa vám podarí prísť s inovatívnym nápadom. Pozrite sa, akú metódu odporúča tento japonský odborník.  Jeho zbierku tvorí 80 ocenení, vrátane Cannes.

 

 

 

 

Päť alchýmii podľa Kentaro Kimura:

1. Kombinujte – pokúste sa spojiť dve veci, ktoré zdanlivo spolu nesúvisia. Ak by sme to nikdy nevyskúšali, nemali by sme dnes veci ako sekeru (drevo + železo).

2. Opakujte, kopírujte, len nech vás neprichytia – ak natrafíte na case study či kampaň, ktorá sa vám páči, pokojne sa nechajte inšpirovať. No zoberte si z nej iba to, čo robí kampaň výnimočnou – jej podstatu. Inak sa vám ľahko stane, že budete zrazu copycats.

3. Robte veci naopak – nenechajte poriadok, aby vás vyviedol z miery. Tak, ako Google prišiel s 8-bitovou mapou potom, ako predstavil novú vylepšenú verziu.

4. Za faktami hľadajte pravdu – ak niekde vidíme dym, napadne nás, že tam niekde musí byť aj oheň, ak sa vaša dcéra začala o seba viac starať, pravdepodobne má priateľa. Vždy hľadajte za všetkým hlbšiu pointu.

5. Čo ak... – predstavte si seba v situácii, v ktorej by ste nikdy nepovedali, že sa ocitnete. Ako asi vyzerá život, keď sa voláte Michael Jordan? (pre ESPN)

 

Kentaro odkazuje, že každý môže prísť s nápadom, ktorý bude inovatívny, nezáleží na tom, ako zložité je zadanie, riešenie vždy existuje. A každý ho môže aj v sebe objaviť.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
09. november 2025 13:58