Z dôvodu sprehľadnenia celkového systému sa budú po novom započítať body do súťaže Agentúra roka tých domácich a zahraničných súťaží, ktoré sa konajú v období jedného roka počnúc a končiac súťažou EFFIE (spravidla od novembra do novembra).
Stratégie spolu s organizáciou KRAS sa uzniesli, že do súťaže Agentúra roka 2013 sa budú započítavať výnimočne jednorázovo dva ročníky naraz, a to v prípade Hodnotenia Stratégií a Dolden Drumu.
Čo sa mení na Hodnotení Stratégií
Na rozdiel od predchádzajúceho systému, kedy sa jednotlivým agentúram do súťaže Agentúra roka zarátavali vážené body podľa umiestnenia v Hodnotení Stratégií, tento rok porota vyberie z každej kategórie najlepšiu prácu. Táto vynesie prislúchajúcej agentúre v súťaži Agentúra roka rovných 30 bodov. Vyberať bude porota zo selekcie prác, ktoré získali v Hodnotení 5 a viac bodov, vrátane.
Pristúpili sme k riešeniu, v ktorom výnimočne jednorázovo tento rok odborná porota zasadne v októbri dva krát. Prvý krát pre štandardné hodnotenie prác v danom mesiaci a druhý krát výnimočne, kedy vyberie zo selekcie prác (5 viac bodov) podľa nej tú najlepšiu v každej kategórii. Po tomto sa Hodnotenie Stratégií ukončí v októbri, v novembri začne s novou porotou s upravenými pravidlami. Pokračovať bude Hodnotenie Stratégií následne od novembra do novembra nasledujúceho roka.
V prípade súťaže Golden Drum sa taktiež tento rok budú zarátavať do súťaže Agentúra roka výnimočne dva ročníky naraz, 2013 a 2012.
Týmto krokom chceme docieliť jasnejší obraz o tom, ako si počína slovenská reklama a reklamné agentúry v porovnaní so zahraničím v danom období. Zároveň sa tak chceme priblížiť k modelu, kedy budeme môcť relevantne zhodnotiť tvorbu slovenských reklamných agentúr v jednom časovom období (od EFFIE po EFFIE, vrátane). Veríme, že takto upravený systém zarátavania bodov do súťaže Agentúra roka pomôže skultivovať reklamný priemysel u nás a že titul Agentúra roka sa tak stane relevantnejším obrazom slovenskej reklamnej tvorby.
Zároveň sa Stratégie a KRAS vzájomne uzniesli, že zahraničné súťaže, festivaly a rebríčky, ktoré sa zarátavajú do súťaže Agentúra roka už tento rok, sú nasledovné:
- Cannes Lions 2013
- Epica 2012
- NY Festivals 2013 (bez špecializovaných festivalov AME, Midas)
- Eurobest 2012
- Golden Drum 2012 + 2013 (výnimočne)
- Hodnotenie Stratégií 2012 + obdobie február až október 2013 (výnimočne)
- Zlatý Klinec 2013
- EFFIE 2013
- umiestnenie v rebríčku TOP TAAS 2012
Pozrite si vážené body, ktoré agentúra získa za jednotlivé ocenenia z jednotlivých súťaží, a ktoré sa zarátavajú do súťaže Agentúra roka:
Cannes Lions
Grand Prix 1000
Golden Lion 700
Silver Lion 500
Bronze Lion 300
Finalista 100
National Diploma 85
Epica
Epica D´Or 700
Epica 600
Strieborný finalista 400
Bronzový finalista 200
Best Entries 85
NY Festivals
Gold Medal 600
Silver Medal 400
Bronze Medal 200
Finalist Certificate 85
Eurobest
Grand Prix 600
Golden Award 500
Silver Award 350
Bronze Award 200
Finalist Certificate 60
Golden Drum
Grand Prix 400
Golden Drum 300
Silver Drum 200
Bronze Drum 100
Finalista 50
Zlatý Klinec
Grand Prix 150
Zlatý klinec reklamná kampaň 100
Strieborný klinec reklamná kampaň 70
Bronzový klinec reklamná kampaň 50
Finalista reklamná kampaň 25
Zlatý klinec 70
Strieborný klinec 50
Bronzový klinec 30
EFFIE Slovakia
Zlatá EFFIE 500
Strieborná EFFIE 350
Bronzová EFFIE 200
Finalista 60
TOP TAAS
1. miesto 500
Ostatné zúčastnené agentúry získavajú body podľa podielu, 1. miesto 500 bodov = 100%
Podmienkou účasti agentúry v súťaži Agentúra roka je jej účasť v rebríčku TOP TAAS.
Stratégie pri sčítavaní bodov za umiestnenia v jednotlivých súťažiach a festivaloch za dané obdobie budú požadovať aj oficiálny dokument, ktorý potvrdí pravosť ocenenia.
Zdroj: er.