Stratégie a Wiktor Leo Burnett hodnotia, ktoré reklamy majú väčšiu šancu uspieť na Cannes Lions. Dnes: Old Spice "Muscle Music" verzus SPCA "Driving Dogs".
Erika Brindzová, redaktorka, Stratégie: V oboch prípadoch malo hlavné slovo virálne šírenie. Old Spice je značka, ktorá si viral môže dovoliť, no v prípade útulku bol viral nutnosťou na splnenie cieľa. Tu, však myslím, že väčšiu úlohu zohrali média, ktoré nápadu značne pomohli, než samotný napád, ktorý mohol byť sofistikovanejší. Je predsa veľa spôsobov, ako ľudí motivovať, aby si adoptovali psa a nemusí pritom ísť o „tie srdcervúce“ obrázky. Chýba mi zapojenie nielen konzumenta, ale i emócia, príbeh. Ak bolo ale cieľom povedať, že tieto tri psy sú smart a zaslúžia si váš domov, tak cieľ sa pravdepodobne naplnil. Oceňujem, ako ľahko video dokázalo získať široký media priestor.
Wieden+Kennedy a ich kampane pre Old Spice majú našľapnuté slušne už dlhší čas. Terry Crews má nálepku nezdolateľného muža a tým aj značke pridáva tento atribút. V tomto prípade je teda ľahšie získať pozornosť na svoju stranu, keďže ide o dlhodobo nastavenú komunikáciu, známu značku, tvár, ktorá šíreniu dopomohla. Tu naopak, oceňujem snahu zapojiť ľudí, čo sa podľa čísel podarilo. Výhodou je, že ide o značku, ktorá si môže dovoliť mať za cieľ čo najviac videní a zdieľaní, a teda gratulujem. Myslím ale, že porota v Cannes rozhodne v prospech útulku. Takže favorizuje SPCA.
Rasťo Záležák, Creative Director, Wiktor Leo Burnett: Old Spice "Muscle Music" – eeeeeeeeeee, to ešte niekoho baví? Ale – globálna značka naliala kopec peňazí do kampane = určite úspech na súťažiach. Favorizujem Old Spice.
SPCA "Driving Dogs": Vidno, že ľudia pozerajúci TV správy, na konci ktorých sú chutné milučké zvieratká na odľahčenie a pobavenie, to fakt „žerú“. Otupení stupídnymi televíznymi seriálmi a programami určite aj veria, že zajtra na križovatke takéhoto šoféra aj stretnú. Ozaj, a čo na to Sloboda zvierat? Výborná kampaň pre celosvetovú gaučovú kultúru. Favorit Homera Simpsona.
Projekt Cannes Predictions 2013 pripravila kreatívna agentúra Wiktor Leo Burnett v spolupráci so Stratégiami. Ak sa aj Vy chcete zapojiť do hlasovania a zmerať si sily s porotou v Cannes, navštívte www.cannespredictions.sk, kde nájdete kompletnú 35ku reklám.
http://youtu.be/8x-Rk6ZfqrQ
http://youtu.be/OioJ1IlFg3c
Zdroj: red