StoryEditor

Mobily a tablety zmenia, ako ľudia "čítajú" spravodajstvo

22.07.2013, 07:30
Koľko percent vydavateľstiev zamkýna prémiový obsah a koľko všetok? Prinášame výsledky prieskumu Svetovej asociácie vydavateľov.

Svetový novinárský kongres v Thajsku (World Newspaper Congress) bol aj o tom, ako majú printové vydavateľstvá reagovať na digitál. Zdroje a prieskumy Newspaper Association of America, Alliance of Audited Media USA a ComScore priniesli výsledky, ktoré boli na kongrese odprezentované.

Svetová asociácia vydavateľov (Worlds Association of Newspapers and News Publishers) vo svojej prezentácii uvádza, že spravodajské informácie migrujú z printu na digitál - ľudia čoraz viac vyhľadávajú spravodajstvo na digitálnych zariadeniach. Investície do printu by však mali ostať zachované, keďže si udržiava svoj vplyv. Asociácia tvrdí, že vydavatelia získali čitateľov aj na svojich weboch, ale nie dostatočne - stále možno zlepšiť napríklad príjmy z digitálneho obsahu. "Mobily a tablety menia spôsob, ako ľudia prijímajú spravodajstvo," tvrdí asociácia.

Zistenia Svetovej asociácie vydavateľov:

- príjmy amerických printových vydavateľstiev klesli v roku 2012 medziročne o 2 %

- digitálne príjmy tvoria 11 % a nevydavateľská činnosť 8 % z celkových príjmov amerických vydavateľstiev

- 48 % vydavateľov USA používa systém spoplatnenia obsahu

- 40 % vydavateľstiev USA používa tzv. "metered" model

- 17 % amerických vydavateľstiev používa tzv. "hard" zamykací model a má zamknutý všetok obsah

- 33 % amerických vydavateľstiev zamkýna prémiový obsah

- 20 % prezerania stránok v USA, Nemecku a Francúzsku je cez mobilné zariadenia (mobily 15 %, tablety 4 %)

- tablety sa stávajú dôležitými pre prijímanie spravodajských informácií, engagement v prípade spravodajstva na tabletoch v USA, Francúzsku a Nemecku je porovnateľný s printmi

- v USA bolo v roku 2009 na mobiloch zastúpených 51 % vydavateľstiev. Dnes je to 90 %

- 56 % amerických vydavateľstiev spoplatňuje svoje aplikácie pre iPad, 42 % pre iPhone, 38 % pre Kindle, 31 % pre Nook. Takmer 40 % tvrdí, že nespoplatňuje svoj obsah na žiadnom z týchto zariadení

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
07. december 2025 13:21