Stratégie a Wiktor Leo Burnett hodnotia, ktoré reklamy majú väčšiu šancu uspieť na Cannes Lions. Dnes: Axe "Susan Glenn" verzus Dove "Real Beauty Sketches".
Petronela Ševčíková, riaditeľka odborných titulov – HN magazines, Ecopress: Napriek porovnateľnému zadávateľovi, mám pocit, že ide o rôzne cieľové skupiny, čím sa stáva porovnanie oboch reklám trocha komplikovanejším. Mladá dokonalá kráska ako sen mnohých mužov a rovnako aj žien, veď každá chce vyzerať dokonalo, verzus zrelá prirodzená žena. Ku ktorej kráske = značke inklinujete vy? Úspech Axe spočíva v dokonalom viráli, čo sa odráža koniec koncov aj na úspešnosti produktu na trhu. Napriek tomu, že každý muž hľadá alebo má svoju Susan Axe Glenn, ja svoj hlas dávam Dove. Prirodzenosť, ktorou Dove komunikuje svoje produkty a značku už dlhší čas a vyberá si na to celkom obyčajné ženy, je uveriteľná. Rovnako aj v tomto spote. Výborná myšlienka, blízka ženskému svetu, a preto sa s ňou mnohé vedia stotožniť, je to, čo tomuto spotu dodáva hodnovernosť, pravdivosť. V kombinácii s emóciami a jednoduchým claimom na záver je táto reklama zapamätateľná a veľmi ženská. A o toto v tomto prípade asi ide.
Katarína Kvačkajová, Group Account Director, Wiktor Leo Burnett: Obe kampane majú spoločné to, že našli spoločný insight u cieľovky a na ňom vybudovali kreatívnu ideu. V prípade Axe je to o to zaujímavejšie, že ide o nečakaný krok od značky, ktorá doteraz velebila mužnosť a úspech u žien. Okrídlenú vetu “ľutovať budeš len to, čo si neurobil” sa im podarilo zosobniť do postavy Susan Glenn. Asi každý z nás si nedostatok odvahy v dôležitých momentoch už zažil, takže kampaň zarezonovala nielen u mužov, ale aj u žien, ktoré sa túžili stať práve tou Susan Glenn. Za mňa teda favorit, aj keď v tomto dueli to nebolo jednoduché rozhodovanie, nakoľko Dove sa ich kampaňou podarilo konzistentne pokračovať v komunikácii a posunúť ju ešte ďalej – od vyzdvihovania prirodzenej krásy žien k oceneniu seba samej.
Projekt Cannes Predictions 2013 pripravila kreatívna agentúra Wiktor Leo Burnett v spolupráci so Stratégiami. Ak sa aj Vy chcete zapojiť do hlasovania a zmerať si sily s porotou v Cannes, navštívte www.cannespredictions.sk, kde nájdete kompletnú 35ku reklám. Hlasovanie končí už dnes o 19.00.
http://youtu.be/27velPn895w
http://youtu.be/5tZBkC3IqcY
Zdroj: red