Alebo čo sa stane, keď spojíte históriu s inováciou.
Rei Inamoto, predseda poroty kategórie Mobile, pred vyhlásením výsledkov požiadal ľudí v publiku, aby rozsvietili svoje mobily. Takto „hviezdne“ publikum si odfotil a fotografiu twítol so slovami: „Za pár sekúnd bude mať vy tento úžasný pohľad vo svojich mobiloch. Toto je mobile!“
Pozrite si najlepšie práce sveta v Innovation, Media či Mobile. Mimochodom, víťazné nápady v Media pochádzajú priamo od mediálnych agentúr. To je odpoveď na dlho nezodpovedanú otázku, či kreativita môže pochádzať z ktorejkoľvek strany, a teda aj z mediálnej agentúry.
Innovation
David Droga, Founder, Droga5: „Nikdy nemôže predpovedať, čo príde. Čo teda hľadáme? Iniciátorov. Tých, ktorí vytvoria nové očakávania a zmenia naše správanie.“
Prečo mať jeden displej, keď môžete mať dva (na obrázku)
Yotaphone je smartfón vybavený dvoma displejmi. Jedným klasickým LCD displejom a na druhej papierovým elektronickým displejom. Špecifikom a hlavným fíčrom tohto druhého v skratke EPD displeja, je, že je stále zapnutý, môžete tak mať točením displeja nonstop na očiach tie najdôležitejšie notifikácie, feedy, emaily alebo upozornenia na zmeškané hovory a sms. Aj po vybití predného displeja je vám EPD k dispozícií, v takomto prípade sú na ňom vami zadané informácie, napr. si tak môžete uchovať na zadnej obrazovke letenku alebo lístok do kina. Súhra obidvoch displejov funguje najviac pri čítaní elektronických kníh, na jednom sledujete text, a ak sa vyskytne niekde poznámka pod čiarou, stačí otočiť telefón a voilá, je tam vysvetlená. Čítanie na EPD si budeme môcť vychutnať aj na priamom slnku, viditeľnosť je na ňom vyššia ako na klasickom displeji. Výhody telefónu zaiste ocenia ľudia, ktorý potrebujú byť neustále v obraze a informovaní, ale aj tí, ktorí majú radi inovácie.
Názov: TWO SCREENS ARE BETTER THAN ONE
Firma: YOTA Moscow
Agentúra: YOTA Moscow
Zosilňovač správ
Thunderclap je nástroj, ktorým zosilňujete vami vyslanú správu, môže ísť pritom o správu k nejakej humánnej, charitatívnej kampani alebo petícií, ale využiť sa dá aj na marketingové kampane. Vytvoríte si túto správu na Thunderclap a pozvete svojich followerov, po ich akceptácií bude môcť Thunderclap pri dosiahnutí stanoveného počtu followerov rozposlať automaticky vašu správu cez všetkých vašich followerov naraz v ten istý čas a zasiahnúť tak všetkých ďalších followerov tých vašich. Správa sa tak multiplikuje medzi rôznych užívateľov. Ako nástroj vám prinesie spôsob, aby si vašu správu prečítalo, čo najviac ľudí.
Názov: Thunderclap
Firma: DE-DE New York
Agentúra: DE-DE New York
Media
Jack Klues, Chairman, Vivaki: "Efektivita, zásah, frekvencia sú silné argumenty, no nie vždy uchvátia vašu fantáziu a predstavivosť. Porotcovanie bola jedna veľká oslava kreativity."
Hlavnou líniou kampane od DDB Paris je Facebook a to, aké príbehy by písal v rokoch 1914. Jedným z takých príbehov je príbeh obyčajného muža Leona Viviena odlúčeného od svojej tehotnej manželky a poslaného na front. Agentúra pracovala s témou vyrozprávania príbehu cez Facebook Timeline a zároveň bolo cieľom cez túto kampaň primäť ľudí, aby sa prišli pozrieť na príbeh tohto muža aj fyzicky do Museum of Great War.
Názov: Facebook 1914
Klient: MUSÉE DE LA GRANDE GUERRE DU PAYS DE MEAUX
Agentúra: DDB PARIS
P&G vie, ktorý job je najťažší a najlepší
Sú reklamy, ktoré vás pobavia a potom tie, pri ktorých vyroníte slzu. Kampaň Thank you Mom od agentúry Carat New York patrí do tej druhej kategórie. Je ukážkou toho, ako sa dá krásne skĺbiť sponzoring olympiády, športovcov a ich mám, ktoré produkty firmy používajú. Je to oslavou a vzdaním holdu ich práce, denno-dennej starostlivosti , aby možno raz aj vďaka nim stáli ich deti na stupni víťazov.
Názov: THANK YOU MOM
Klient: P&G
Agentúra: CARAT New York
Mobile
Rei Inamoto, Chief creative officer, Akqa: „Mobile je najväčšia revolúcia, ktorá sa odohráva na najmenšej obrazovke.“
Agentúra Ogilvy France vymyslela pre firmu Mattel a na promo hry Scrabble veľmi interaktívnu appku. Wifi hotspoty boli umiestnené na miestách, kde obyčajne nie je prístup k wi-fi. Aby sa mohli ľudia pripojiť, stačilo správne vyskladať slovo z aplikácie. Za správne poskladané slovo dostali skóre, ktoré sa rovnalo minútam na pripojenie. Ak sa poskladané slovo zdieľalo na Facebooku jackpot, mohli ostať dvojnásobne dlhšie pripojený. Aplikácia spojila princíp Scrabble hry s učením ľudí ako hláskovať a zároveň ich odmenila voľným prístupom na internet. Ľudia sa tak vďaka tomu mohli touto inak stolnou hrou zabaviť aj na smartfóne a Scrabble hre sa podarilo zvýšiť takto povedomie o značke.
Názov: Scrabble wifi
Firma: Mattel
Agentúra: OGILVY FRANCE Paris
Návrat stratených detí vďaka aplikácií
Missing Children aplikácia vytvorená agentúrou JWT BEIJING je aplikácia s veľkým A. V krajine veľkej ako Čína je nádej na nájdenie uneseného dieťaťa mizivá, ale práve táto aplikácia prinavrátila túto nádej rodičov stratených detí na ich nájdenie späť. Cez aplikáciu mohli ľudia na ulici zamierením na sochu rodičov s chýbajúcim dieťaťom odhaliť príbeh a identitu strateného dieťaťa. Úloha ľudí ako dobrovoľníkov tu nekončí, cez aplikáciu môžu odfotiť dieťa na ulici, ktoré si myslia, že je stratené a fotografiu dieťaťa uložiť do systému, podľa technológie rozpoznania tváre aplikácia nájde zhodu v databáze stratených detí. Za necelý týždeň sa takto podarilo prinavrátiť dve deti naspäť k svojim rodičom.
Názov: Missing Children
Firma: BAOBEIHUIJIA.COM – ‘BABY BACK HOME’ VOLUNTEERS ASSOCIATION
Agentúra: JWT BEIJING
Zdroj: sab