Do internetovej reklamy na Slovensku išlo v apríli 4,2 milióna eur. Najväčším zadávateľom online inzercie za apríl bol Telekom. Vyplýva to z odhadu preinvestovaných prostriedkov Admosphere od Mediaresearch Slovakia.
Telekom v apríli preinvestoval v online reklame vyše 120 tisíc eur, z toho 59 tisíc dal na propagáciu hlasových služieb a tarifov, 32 tisíc na kombinované služby, 13 tisíc na internet a dáta a 12 tisíc na predplatené telefónne karty. Nad sto tisíc eur v online preinvestoval minulý mesiac aj Procter & Gamble. Najvyššie príjmy z online inzercie mal web Topky.sk.
Top 10 Rozdelenie investícií podľa zadávateľov
1. Telekom 120 757 €
2. Procter & Gamble 115 629 €
3. Datart Megastore 90 700 €
4. Lidl Slovenská republika 87 329 €
5. Tchibo Slovensko 84 000 €
6. Internet Mall Slovakia 80 514 €
7. Orange Slovensko 77 600 €
8. Peugeot Slovakia 72 586 €
9. UniCredit Bank Slovakia 71 829 €
10. Škoda Auto Slovensko 69 143 €
Top 10 Rozdelenie investícií podľa médií
1. Topky.sk 449 200 €
2. Aktuality.sk 420 429 €
3. Cas.sk 409 243 €
4. Zoznam.sk 396 043 €
5. Pravda.sk 276 571 €
6. Sme.sk 224 400 €
7. Markiza.sk 166 829 €
8. Pluska.sk 163 557 €
9. Hnonline.sk 161 600 €
10. Tvnoviny.sk 150 943 €
Top 20 Rozdelenie investícií podľa produktovej segmentácie
zdroj dát: Mediaresearch Slovakia Admosphere SK 04 2013
Presná suma investovaná do online reklamy v apríli je 4 206 714 €. Mediaresearch Slovakia zmonitoroval dáta 365 zadávateľov, respektíve 392 značiek, 231 produktových segmentov a 40 médií. "Skutočné preinvestované prostriedky môžu byť ovplyvnené konkrétnymi dohodami médií s agentúrami a zadávateľmi. Kampane, ktoré používajú väčšie množstvo kreatív, môžu obsahovať väčšiu odchýlku," uvádza.
Zdroj: ik

