V máji zažije Praha hneď tri veľké reklamné akcie. Veľtrh Reklama Polygraf, medzinárodný festival reklamy PIAF a marketingovú konferenciu AdForum.
Už za dva týždne sa v Prahe stretnú reklamy z celého sveta v súťaži PIAF. Súťaží sa v netradičných kategóriách ako "najlepšia podpora predaja", "bleskový zásah", "rozprávanie" či "zapojenie publika".
Do štvrtého ročníka súťaže PIAF sa prihlásili dve tretiny zahraničných prác. Celkovo sa zapojilo 100 agentúr, ktoré poslali 360 prihlášok. V minulých ročníkoch pritom české prihlášky tvorili takmer polovicu.
„Je to očakávaný vývoj. V dlhodobom horizonte musia prevažovať zahraničné práce. Súčasne sme zaznamenali výrazné zlepšenie kvality prihlášok. Už nebije do očí, že prihláška je z Česka,“ hovorí Marek Hlavica, riaditeľ festivalu PIAF.
Do súťaže sa hlásia agentúry z Brazílie, Nemecka, Francúzska, Slovenska, Maďarska, ale aj zo Spojených Arabských emirátov a Kórey. Finalistov zverejnia usporiadatelia súťaže začiatkom budúceho týždňa.
Konferencia PIAF tento rok prináša dve hlavné témy:
V utorok 21. mája bude diskutovať o komunikácii štátu a verejných inštitúciách. Záver konferenčného bloku bude patriť diskusii o budúcnosti a legislatíve verejného obstarávania.
Druhý deň je venovaný emóciám v reklame.
Medzi rečníkmi je aj rad významných marketérov:
Globálny riaditeľ značky Absolut Sebastian Billing predstaví posun v komunikácii tejto marketingovej ikony.
O odvahe na strane zadávateľa bude hovoriť globálny šéf značiek Adidas Originals a NEO.
Priekopníkom práce so zákazníkmi na sociálnych sieťach sú aerolinky KLM. Ich prístup príde vysvetliť riaditeľ komunikácie KLM Frank Houben a šéf agentúry DDB Tribal Europe Jacco Ter Schegget.
K hlavným rečníkom patrí prezident poroty PIAF, oceňovaný priekopník netradičných kampaní a kreatívny riaditeľ Ogilvy France Chris Garbutt.
Zdroj: mia