Produkt by mal byť úprimný, zodpovedný voči spoločnosti a zapájať ľudí - zhodujú sa pri spoločnej debate Andrew Bosworth (vľavo), director of engineering a Mark D’Arcy (vpravo), head creative z Facebooku a David Droga, zakladateľ Droga5 (v strede). Reklamný biznis je o zapájaní ľudí, o vyvolaní akcie. Môžete ponúknuť geniálne zexekutiovanú prácu, no dôležité je, aby ľudí oslovila a motivovala k aktivite.
„V agentúre sa znova vraciame ku kreativite. Cítime, že naberá nový smer a za posledné roky sa zmenila. Dnes je o zapojení ľudí. User generated content sa stal menej podstatný. To, čomu by sme sa mali venovať, je user generated community,“ hovorí David Droga. „Zameriavame sa na ľudí, ktorí v agentúre či v reklame nikdy pracovať nechceli – vývojárov a developerov. Nerobíme to však pre klientov, ale pre nás.“
"Kreativitu musíte rešpektovať aj pri vyvíjaní samotného produktu. No čo mu určite nemôže chýbať, je spojenie so spotrebiteľom. V čase, kedy má spotrebiteľ k dispozícii platformy ako Facebook, Twitter či mnohé ďalšie, môžu ľudia viesť naozaj otvorenú diskusiu a ovplyvňovať vnímanie produktu iných spotrebiteľov,“ tvrdí o vývoji produktov Andrew Bosworth. Udržať si pozornosť ľudí je stále ťažšie. Print klesá, televíziu nahrádzajú second screeny a ľudia majú viac možností, viac kanálov, pre ktoré sa môžu rozhodnúť.
Pozrite si osem bodov, ktorými by mala agentúra prejsť, ak sa chce stať najvplyvnejšou na svete. Tajomstvom nie je, že práve Droga5 má ambíciu sa takou stať.
- Úlohou agentúry nie je iba vytvárať práce, ktoré pomôžu klientom, ale prispievať do spoločnosti, ovplyvňovať politické dianie.
- Agentúra by si nemala za každú cenu stáť za svojím. Mala by rozumieť klientovi, vedieť, aké sú jeho problémy a chápať ho. Ak zmení svoj štýl, je to znak, že sa o klienta naozaj stará.
- Značky by mali mať jasný zámer. Budú tak príťažlivejšie aj pre ľudí.
- Najväčšia hrozba pre jeho agentúru je, že sa stane „módnou” agentúrou a nie agentúrou pre spoločnosť.
- Agentúra by mala robiť viac ako reklamu, presahovať ju.
- Inšpirácie hľadá mimo reklamného sveta, venuje sa projektom, ktoré nemajú s reklamou nič spoločné. Knihy o reklame sú na inšpiráciu, nie na kopírovanie. Dnes už aj malé agentúry môžu mať veľký vplyv a pracovať pre veľkých klientov. Pred 10-timi rokmi to možné nebolo.
- „Nič z toho, čo vám hovorím, vás nezmení.“ (s ľahkým humorom na záver dodáva David Droga)
Zdroj: er.